معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن

ساخت وبلاگ

گوگل اعلام کرده که TensorFlow Serving که قطعه ای نرم افزاری برای تسهیل فرآیند گسترش مدل های یادگیری ماشینی و استنتاج درباره داده های جدید است را به طور اپن سورس در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است. این نرم افزار که در GitHub قرار داده شده با فریم ورک یادگیری عمیق TensorFlow کار می کند، اما از ابزارهای دیگری نیز پشتیبانی می نماید.

به بیان یکی از مهندسین نرم افزار گوگل به نام Noah Fiedel “نرم افزار TensorFlow Serving فرآیند ساخت مدل را آسان تر و سریع تر از گذشته نموده و به شما امکان گسترش مدل های جدید و اجرای آزمایش ها را با حفظ معماری مشابه برای سرور و APIها می دهد.”

blog_16838_1

این تکنولوژی که به زبان سی پلاس پلاس نوشته شده عملیات ارائه مدل های یادگیری ماشینی را برای افرادی که از ابزارهای اپن سورسی مانند TensorFlow استفاده می کنند تسهیل بخشیده است. TensorFlow Serving از انعطاف زیادی برخوردار است، چرا که به صورت نیتیو به پشتیبانی از TensorFlow پرداخته و نقش موثری در پذیرش آن فریم ورک گوگل ایفا کند. هرچه توسعه دهندگان بیشتری استفاده از نرم افزار TensorFlow را آغاز کنند گوگل نیز قادر به ارتقای قابلیت های خود و نیز کشف استعدادهای جدید می شود.

محبوبیت یادگیری عمیق نیز روز به روز در حال افزایش است و نه تنها کمپانی های فعال در عرصه وب مانند گوگل و فیسبوک، بلکه سایر استارتاپ ها نیز آن را مورد استفاده قرار می دهند. به لطف این تکنولوژی شاهد پیشرفت هایی در زمینه تشخیص تصاویر، تشخیص صدا و پردازش زبان های طبیعی خواهیم بود. این فرآیند شامل آموزش شبکه های عصبی مصنوعی بر روی مجموعه عظیمی از داده ها و استنتاج درباره داده های جدید می باشد و نرم افزار TensorFlow serving نیز جهت استفاده در فاز استنتاج طراحی و ساخته شده است.

منبع:

http://venturebeat.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 200 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:11

کمپانی گوگل ویژگی های خوبی را به اپلیکیشن جیمیل و سرویس خود افزوده، این امکانات شامل فیلترهای اسپم، کارت های Google Now، اولویت بندی اینباکس و برخی قابلیت های دیگر می باشند. در گذشته به منظور استفاده از این امکانات به یک اکانت جیمیل نیاز داشتید، اما اکنون گوگل با معرفی Gmailify شرایط را به گونه ای دیگر تغییر داده است.

سال گذشته جیمیل قابلیت افزودن سایر اکانت های ایمیل به اپلیکیشن جیمیل را در اختیار کاربران خود قرار داد که شامل Hotmail ،Microsoft Exchange ،Outlook و غیره می شد، اما در آن زمان کاربران از امکان فیلتر کردن اسپم و سایر قابلیت های جیمیل بهره مند نبودند. به بیان گوگل توسط این قابلیت دیگر نیازی به جابجا شدن بین اکانت های مختلف وجود ندارد و استفاده از چندین اکانت توسط یک اپلیکیشن برای کاربران میسر شده، به بیان تیم سازنده جیمیل شما می توانید اینباکس خود را Gmailify کنید.

blog_16853_1

کاری که جیمیل انجام می دهد لینک کردن اکانت های کنونی شما به جیمیل است، بدین ترتیب از تمامی امکانات جیمیل در هنگام استفاده از سایر سرویس دهنده های ایمیل برخوردار خواهید شد. به منظور فعال سازی Gmailify باید اپلیکیشن جیمیل را باز کرده و با اکانت ایمیل خود وارد آن شوید و این قابلیت را برای اکانت های لینک شده خود فعال کنید. از بین بردن لینک اکانت نیز به راحتی توسط تیم سازنده در اختیار شما قرار گرفته است و اگر بنا به هر دلیلی دیگر مایل به استفاده از این امکانات جیمیل نبودید می توانید ارتباط اکانت های خود را قطع کنید.

موارد مذکور در نسخه 5.11 اپلیکیشن اندروید جیمیل گرد هم آمده و این آپدیت هم اکنون از طریف گوگل پلی در دسترس می باشد. این آپدیت برای اشخاصی که مایل به استفاده از چند اکانت هستند فرصت بسیار خوبی است، چرا که بدون هیچگونه زحمتی قادر به استفاده از امکانات جیمیل خواهند بود، برای نمونه می توان به قابلیت فیلتر کردن اسپم اشاره کرد که خود به تنهایی ارزش لینک کردن اکانت به جیمیل را دارد.

منبع:

http://www.androidheadlines.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 208 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 20:15

حدود یک هفته از ارائه آپدیت جدید اینستاگرام برای پشتیبانی از چند اکانت به صورت همزمان می گذرد، به لطف این آپدیت جدید کاربران به راحتی می توانند بین اکانت های مختلف جابجا شده و تمامی آنها را به صورت همزمان مورد استفاده قرار دهند. عملکرد این قابلیت تا حدودی مطابق با انتظارات است، اما مشابه بسیاری از آپدیت های عمومی که مستعد ایجاد مشکلاتی اند، این آپدیت جدید نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. باگ مشکل ساز در آخرین نسخه اینستاگرام یافت شده، به طوری که برخی از کاربران قادر به مشاهده نوتیفیکیشن های شخصی و پیام های مستقیم از کاربران دیگر شده اند.

علت این مشکل هنوز ناشناس است، اما تردیدهایی درباره ارتباط آن با مدیریت اکانت های مشترک وجود دارد، به طوری که چنانچه چندین فرد در حال مدیریت یک اکانت باشند و یک اکانت اینستاگرام را به اشتراک بگذارند، نوتیفیکشیشن های شخصی از اکانت های به اشتراک گذاشته نشده از کاربری را که آن اکانت خاص با او مشترک است دریافت خواهند نمود. برای مثال چنانچه صفحه اینستاگرام یک وب سایت سه مدیر داشته باشد که مطالب را مدیریت و آپدیت می کنند، این سه فرد هم اکنون نوتیفیکیشن های شخصی یکدیگر را دریافت می کنند و متاسفانه در حال حاضر هیچ راهی برای رهایی از این مشکل وجود ندارد.

blog_16845_1

علاوه بر دریافت نوتیفیکیشن هایی ناخواسته، مشکل دیگر به پوش نوتیفیکیشن مربوط است. به بیان دیگر بسیاری از کاربران اینستاگرام تعداد بیشماری نوتیفیکیشن دریافت می کنند و این شرایط حتی با وجود اینکه در اکانت خود این تنظیمات را غیرفعال کرده اند نیز باز به همان صورت است. با کلیک بر روی نوتیفیکیشن ها اپ تشخیص می دهد که شما با آن اکانت که نوتیفیکیشن های مربوط به آن را به شما نمایش داده وارد نشده بودید. این مورد نیز یک مسئاله امنیتی بزرگ است، چرا که نام اکانت ها و کامنت ها و پیام ها برای کاربران دیگر ارسال می شود.

اول از همه باید تشخیص داده شود که این مشکل در سمت سرور است یا در سمت کلاینت و سپس اقدام به رفع این مشکل نمود، خوشبختانه اینستاگرام اقدام سریعی در جهت رفع این مشکل می کند و کمپانی نیز آگاهی خود از وجود چنین مشکلی را به تایید رسانده و در حال تلاش جهت رفع این مسئاله است.

منبع:

http://www.androidheadlines.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 182 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 17:04

سامسونگ بزرگ ترین کمپانی سازنده اسمارت فون در جهان است، اما غول کره جنوبی در سرزمین مادری خود تنها نیست، چرا که ال جی نیز رقیب سرسختی برای سامسونگ در این پیکار محسوب می شود و این دو کمپانی سال های متمادی است که در حال رقابت با یکدیگرند و سعی دارند تا در زمینه های گوناگون صنعت الکترونیک مقام نخست را از یکدیگر بربایند. این شرایط برای اسمارت فون های جدید این دو کمپانی نیز صادق است و هر دو در تلاش اند تا گوشی پرچم دار خود را بهتر از دیگری ساخته و صحنه رقابت را در دست بگیرند. اخیرا فهرستی از امکانات این گوشی ها توسط PhoneArena منتشر شده و شامل امکاناتی از قبیل وضوع صفحه نمایش، رم، پردازشگر و ویژگی های کلی و نرم افزارهای کاستوم هریک از این گوشی ها می باشد، با ما همراه باشید تا نگاهی اجمالی به این امکانات بیندازیم.

همگی ما در طول روز نوتیفیکیشن های متعددی را دریافت می کنیم و برای مشاهده این نوتیفیکیشن ها مجبوریم صفحه را روشن کنیم، در صورتی که نوتیفیکیشن اهمیتی نداشته باشد این کار تنها تلف کردن زمان و انرژی تلقی می شود. با در نظر گرفتن این شرایط ال جی امکان جدیدی را در گوشی جدید خود یعنی جی 5 تعبیه کرده که نوعی صفحه نمایش است که همیشه در حالت روشن می باشد، این در حالی است که انتظار می رود سامسونگ نیز امکان مشابهی را در گوشی گلکسی اس 7 خود جای دهد. با این تکنولوژی کاربران قادر خواهند بود تا یک نگاه سریع و کوتاه به نوتیفیکیشن های دریافتی خود بیندازند و دیگر لزومی برای روشن کردن کل صفحه نمایش وجود ندارد.

blog_16831_1

مهم ترین ویژگی که انتظار می رود هر دو گوشی میزبان آن باشند ریدر اثر انگشت است.گوشی های سامسونگ بیش از دو سال است که این تکنولوژی را دارند، اما ال جی چنین قابلیتی را در گوشی جی 4 خود جای نداده است. تکنولوژی اسکن اثر انگشت اخیرا مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است و این تکنولوژی بخش مهمی از سیستم های پرداخت موبایل را نیز شکل می دهد و از سوی دیگر به ارتقای امنیت گوشی ها نیز کمک شایانی می نماید. باز کردن قفل گوشی با کمک اثر انگشت بسیار آسان تر و سریع تر از تایپ کردن رمز عبور و یا رسم الگو است. ورودی شارژ USB Type-C، دیگر قابلیت مورد انتظار در این گوشی ها می باشد، ال جی در گوشی نکسوز 5X خود این امکان را پیاده سازی کرده، اما سامسونگ هنوز در حال کار بر روی آن است. یکی از اصلی ترین مزایای استاندارد Type-C مبادله سریع داده و انرژی می باشد.

سامسونگ بالاخره پلاستیک را کنار گذاشت و گوشی گلکسی اس 6 خود را با ادغامی از فلز و شیشه ساخت، اما به نظر می رسد که شرایط برای ال جی به گونه ای دیگر است، چرا که در گوشی جی 4 کمپانی ال جی هنوز هم شاهد استفاده از پلاستیک و یا حتی چرم در ساختار فیزیکی گوشی بوده ایم.

سامسونگ همچنان به فرمول فلز و شیشه خود پایبند است و گمان می رود که ال جی بدنه گوشی جی 5 خود را تماما از فلز بسازد. کارت های حافظه جانبی گزینه بسیار خوب و کاربردی برای گسترش حجم حافظه ای است که سازندگان گوشی در اختیار قرار داده اند، اما سامسونگ با حذف microSD در گوشی اس 6 خود همه را شگفت زده کرد. شایعات مبنی بر آنند که گوشی اس 7 دوباره میزبان این قابلیت کاربردی خواهد بود. طرفداران ال جی با مشکل مشابهی در ارتباط با کارت های حافظه جانبی مواجه نبودند، چرا که در گوشی جی 4 شاهد این امکان بوده ایم و انتظار می رود که گوشی جی 5 کمپانی نیز بر این سنت پایبند بماند.

معرفی هر دو گوشی در تاریخ 21 فوریه به وقوع خواهد پیوست و زمان کوتاهی تا اطلاع کامل و دقیق از امکانات این دو گوشی باقی مانده، بزرگ ترین همایش جهانی موبایل بسیار نزدیک است و در این رویداد شاهد معرفی های زیادی در عرصه تکنولوژی خواهیم بود.

منبع:

http://www.androidheadlines.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 219 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 3:23

یکی از هزینه های زندگی برای افرادی که اتومبیل شخصی دارند، مربوط به مصرف بنزین میشود و باید آن را نیز مانند دیگر هزینه ها مدیریت نمود. با بهینه کردن مصرف سوخت میتوان هزینه های ناشی از آن را کاهش داد اما این کار مستلزم آگاهی از میزان مصرف در مسافت های مختلف میباشد تا با توجه به آن، از مصرف زیاد و غیر ضروری جلوگیری به عمل آورد. البته چنین کاری بدون وجود یک دستیار خوب برای محاسبه خودکار مقادیر امکان پذیر نیست.

برنامه ای که در ادامه و تحت عنوان “مدیریت مصرف سوخت” به شما معرفی میکنیم، میتواند به عنوان این دستیار مورد استفاده قرار بگیرد. ما را در نقد و بررسی این اپلیکیشن اندرویدی همراهی کنید.

مدیریت مصرف سوخت

رابط کاربری :

محیط ساده با حداقل جذابیت های بصری، اولین نکته قابل ذکر در اپلیکیشن فوق میباشد. البته سادگی دلیلی بر ضعف کامل قالب گرافیکی این برنامه اندرویدی نیست و میتوانیم برای آن به نقاط قوتی همچون رنگبندی هماهنگ، فون مناسب و چیدمان مرتب اجزای صفحه اشاره کنیم. نقص عمده “مدیریت مصرف سوخت” از لحاظ ظاهری، عدم یکپارچگی قالب در دستگاه های مختلف با وضوح صفحه نمایش متفاوت است و علاوه بر این انتظار میرفت که در طراحی آن، دقت نظر و حسن سلیقه بیشتری صرف گردد.

در پیاده سازی رابط کاربری برنامه فوق، استانداردهای لازم تا حدودی رعایت شده اند و برای افزایش سرعت جابجایی بین بخش های مختلف از تکنیک هایی مانند برگه بندی صفحه استفاده شده است. به کارگیری ابزارها و امکانات موجود نیز راحت بوده و همه اقشار کاربران به راحتی میتوانند از آنها بهره ببرند هرچند قابلیت چندان پیچیده ای هم در “مدیریت مصرف سوخت” وجود ندارد. در نهایت بهتر بود این پیاده سازی به نحوی انجام پذیرد که رابط کاربری به نمونه های حرفه ای نزدیکتر باشد.

از نظر AppReview، امتیاز 3 از 5 به این بخش تعلق میگیرد.

مدیریت مصرف سوخت

کاربرد :

نام این اپلیکیشن اندرویدی به خوبی نشان دهنده وظیفه آن میباشد و تنها باید دید که چه قابلیت هایی دارد. در شروع، راهنمای متنی “مدیریت مصرف سوخت” به نمایش در می آید که مطالعه آن شما را با نحوه کار برنامه آشنا میکند. پس از آن میتوانید اولین اطلاعات مربوط به سوخت گیری را در برگه مربوطه وارد نموده که شامل تاریخ، کیلومتر کنونی اتومبیل و مقدار سوخت میشود. در صورتی که از بنزین سوپر استفاده کرده اید باید گزینه مربوط به آن را فعال نمایید تا هزینه ها به درستی محاسبه گردد.

بعد از اینکه چند بار مصرف سوخت را به ثبت رساندید، میتوانید آنها را در برگه لیست داده ها ببینید. در بخش نتایج نیز آمار و ارقامی شامل آخرین مقدار، میانگین کلی و بهترین و بدترین میزان مصرف به همراه گزارش مصرف در 30 روز اخیر و طی 100 کیلومتر مسافت نشان داده میشود. آخرین برگه در صفحه اصلی “مدیریت مصرف سوخت”، به نمایش نمودارهای لیتر و هزینه مصرفی اختصاص یافته است تا با بررسی آنها بتوانید مقدار مصرف بنزین را کنترل نموده بهبود بخشید.

تمام کاری که “مدیریت مصرف سوخت” انجام میدهد همین بوده و همانطور که ملاحظه کردید، استفاده از آن بسیار راحت میباشد. هرچند برنامه فوق وظیفه خود را بدون خطا به پایان میرساند اما در عین حال کمبودهای بسیاری در آن احساس میشود. به عنوان مثال بهتر بود امکان تعریف اتومبیل های مختلف با حداکثر مقدار مصرف در 100 کیلومتر، ثبت سوختگیری با جزییات بیشتر، نمودارهای گویاتر و ابزارهای حرفه ای تر در این اپلیکیشن وجود داشته باشد تا کارایی آن افزایش یابد. توسعه و ایده پردازی بیشتر را به توسعه دهندگان این برنامه واگذار میکنیم و امیدواریم پیشرفت آن را در آینده ببینیم.

با توجه به نکات اشاره شده، AppReview امتیاز 3 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

مدیریت مصرف سوخت

قیمت :

با وجود تمام کاستی هایی که این برنامه اندرویدی دارد اما استفاده از آن بدون صرف هزینه خالی از لطف نیست و میتواند تا حدودی برای شما مفید واقع شود. به هر حال “مدیریت مصرف سوخت” برای هر فرد صاحب اتومبیل کاربرد داشته و رایگان بودن آن رضایت مخاطبان را فراهم میکند. امتیاز AppReview به این بخش، 5 از 5 است.

نگاهی بر اپلیکیشن مدیریت مصرف سوخت

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 198 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 20:49

UIKit فریم ورک بسیار قدرتمندی است که روش های متنوع برای انتقال بین ویوهای مختلف را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. برخی از انیمیشن های موجود در UIKit شامل اسلایدینگ افقی، اسلایدینگ عمودی، محو شدن به صورت ضربدری و جمع شدن حلقه وار صفحه می شوند. به منظور ساخت یک طرح جذاب و خیره کننده به ترانزیشن های کاستوم برای ویو کنترلرها نیاز دارید و می توانید یک تجربه کاربری خاص و منحصر به فرد را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. در این مطلب آموزشی نحوه ساخت ترانزیشن های کاستوم با بهره گیری از UIKit API به شما آموزش داده می شود.

پیش نیازها

API های استفاده شده برای ساخت ترانزیشن های کاستوم در نسخه 7 از آی او اس معرفی شدند، در این مطلب از Auto Layout و Swift 2 استفاده می شود و بدین منظور باید از +Xcode 7 یا بالاتر در OS X Yosemite خود استفاده کنید. پروژه اولیه از طریق لینک GitHub قابل دانلود می باشد.

1. کامپوننت های یک ترانزیشن کاستوم

در هنگام پیاده سازی و اجرای یک ترانزیشن کاستوم ویو کنترلر، اجزایی وجود دارند که باید از آنها آگاهی داشته باشید:

– animation cont

– رولر و یا همان انیمیتور

– transitioning delegate که یک ویو کنترلر است که تخصیص به آن صورت پذیرفته است

یک آبجکت animator مسئول تعیین مدت زمان ترانزیشن و منطق اصلی متحرک سازی ویوها می باشد. می توانید هر نوع آبجکتی را به عنوان کنترلر انیمیشن استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که این آبجکت مطابق با پروتکل UIViewControllerAnimatedTransitioning باشد.

Transitioning delegate یا همان نماینده ترانزیشن، کنترلر انیمیشن را جهت استفاده در ترانزیشن کاستوم در اختیار قرار می دهد. آبجکت نماینده نیز باید مطابق با پروتکل UIViewControllerTransitioningDelegate باشد.

2. ساخت یک ترانزیشن کاستوم

پروژه اولیه را باز کرده و اپلیکیشن را به اجرا در آورید، با ضربه زدن بر روی دکمه Press to View ترانزیشن مدال استاندارد عمودی در آن استفاده شده است.

با انتخاب …New>File از منوی File یک فایل جدید بسازید و از بین گزینه های نمایش داده شده iOS>Source>Swift File را انتخاب کنید و نام فایل را CustomTransition بگذارید.

این فایل دربرگیرنده منطقی است که برای ترانزیشن کاستوم به آن نیاز دارید.

اول از همه به تعریف کلاس انیمیشن کنترلر می پردازیم که برای ترانزیشن کاستوم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. کد زیر را به CustomTransition.swift بیفزایید.

یک شماره گذاری TransitionType تعریف شده است که برای ساخت آبجکت AnimationController مورد استفاده قرار می گیرد.

پس از آن کلاس AnimationController را با چند ویژگی تعریف می کنیم.

ویژگی duration برای تعیین مدت زمان انیمیشن مورد استفاده قرار می گیرد و همان مقدار بازگشتی از متد (:_)transitionDuration پروتکل UIViewCOntrollerAnimatedTransitioning است. لزومی برای متغییر بودن duration نیست، اما اگر بدین شکل استفاده شود تغییر آن راحت تر صورت می پذیرد. ویژگی های isPresenting و originFrame جهت ساخت انیمیشن مربوط به ترانزیشن مورد نظر استفاده خواهند شد.

در این مرحله Xcode خطایی را به شما نمایش می دهد، دلیل این امر عدم پیاده سازی متد الزامی از پروتکل UIViewContollerAnimatedTransitioning می باشد.

با آغاز شدن انیمیشن کاستوم، UIKit یک ویوی کانتینر را در اختیار شما قرار می دهد که محل اجرای انیمیشن ها برای ترانزیشن مورد نظر است. باید به طور دستی ویو کنترلری را که ترانزیشن به آن منتقل می شود در این ویوی کانتینر اضافه کنید. این ویوی کانتینر تنها در مدت ترانزیشن وجود دارد و با اتمام انیمیشن از سلسله مراتب ویو حذف خواهد شد.

در این مرحله قصد داریم تا یک انیمیشن کاستوم را پیاده سازی کنیم، برای این کار متد زیر را به کلاس AnimationController بیفزایید:

با کمک بازیابی ویو کانتینر از زمینه ترانزیشن و استفاده از متد ()containerView می توان این متد را آغاز کرد. با فراخوانی متد (:_)viewControllerForKey به ویوهای from و to دسترسی پیدا می کنیم و آنها را به ترتیب در UITransiotionContextFromViewControllerKey و UITransitionContextToControllerKey ارسال می کنیم.

در نسخه 8 و بالاتر از آی او اس با استفاده از متد (:_)ViewForKey و کلیدهای UITransiotionContextFromViewKey و UITransitionContextToViewKey به طور مستقیم قادر به دسترسی به ویوها می باشید.

در قسمت بدنه متد موردنظر با استفاده از UIView کنونی API انیمیشن دیتیل ویو بزرگ یا کوچک شده و متحرک می گردد.

متد (:_)completeTransition که در آبجکت مربوط به زمینه ترانزیشن صدا زده شد باید زمانی که انیمیشن به اتمام رسیده فراخوانی شود، چرا که سیستم باید از اتمام ترانزیشن ویو کنترلرها اطلاع پیدا کند. این متد یک پارمتر از نوع بولین را می گیرد و این پارامتر تعیین می کند که آیا ترانزیشن کامل شده است یا خیر.

با این نوع پیاده سازی متدی با عملکرد کامل برای انیمیشن ساخته شد و به منظور اجرای آن لازم است یک نماینده برای ترانزیشن راه اندازی کنیم.

3. تخصیص نماینده برای ترانزیشن

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، وظیفه transitioning delegate در اختیار قرار دادن آبجکت انیمیشن کنترلر برای انتقال بین دو ویو کنترلر است. Transitioning delegate می تواند هر آبجکتی باشد، اما روش معمول برای انجام کار تعیین ویو کنترلر حاضر به عنوان نماینده است.

در CustomTransition.swift کد زیر را در قسمت زیرین تعریف کلاس AnimationController اضافه کنید:

با اجرای این افزونه کلاس ViewController مطابق با  پروتکل UIViewControllerTransitioningDelegate ساخته و سه متد در آن جایگذاری شد. متد (:prepareForSegue(_:sender برای تعیین نمونه کنونی ViewController به عنوان DetailViewController مقصد آبجکت transitioningDelegate استفاده می شود.

دو متد دیگر یک آبجکت AnimationController می سازند که برای نمایش و رد ویو کنترلر با استفاده از اینیشیالایزری که قبلا تعریف کرده بودیم استفاده می شوند. چنانچه مقدار بازگشتی هریک از این متدها nil باشد، ترانزیشن استاندارد و پیش فرض ویو کنترلر برای آن استفاده می شود.

در این مرحله لازم است تا اپلیکیشن را به اجرا در آورید، حال اگر دکمه Press to View را بزنید باید آیکون Xcode تغییر اندازه داده و بزرگ شود و برچسب های دیگر به نمایش در آیند، به همین ترتیب با زدن دکمه Press to Close باید انیمیشن مشابه با ترتیبی برعکس را مشاهده کنید.

blog_16747_1

4. ساخت یک ترانزیشن تعاملی

به منظور بهبود عملکرد ترانزیشن کاستوم باید آن را تعاملی و ریسپانسیو کنیم، برای این کار به یک آبجکت نیاز دارید که مطابق با UIViewControllerInteractiveTransitioning باشد. در اینجا از کلاسی که توسط UIKit در اختیار قرار داده شده و با پروتکل مذکور یعنی UIPercentDrivenInteractiveTransition مطابقت دارد استفاده می کنیم.

به منظور تسهیل ارتباط بین ویو کنترلرها، DetailViewController.swift را باز کرده و ویژگی زیر را به کلاس DetailViewController اضافه کنید:

سپس کد زیر را به متد (:_)didPanDown از کلاس DetailViewController بیفزایید:

در متد (:_)didPanDown مقدار متغییر progress با در نظر گرفتن فاصله pan کردن کاربر با دیتیل ویو محاسبه می شود. اگر عملیات pan همین الان شروع شده است باید آبجکت کنترلر تعاملی را بسازیم و حذف کردن ویو کنترلر را آغاز نماییم. زمانی که جسچر pan در ویو حرکت می کند، کنترلر تعاملی با میزان پیشرفت ترانزیشن آپدیت می شود.

زمانی که pan به اتمام رسید، با استفاده از متدهای ()finishInteractiveTransition و ()cancelInteractiveTransition می توانیم به ترتیب ترانزیشن را به اتمام رسانده و یا کنسل کنیم.

در گام بعدی به CustomTransition.swift مراجعه کرده و متد (:prepareForSegue(_:sender در کلاس CiewController را با متد زیر جایگزین کنید:

در (:prepareForSegue(_:sender دیتیل ویو کنترلر به ویو کنترلر روت دسترسی دارد.

در آخر لازم است متد زیر را به افزونه ViewController بیفزایید:

متد (:_)interactionControllerForDismissal مقدار interactionController از ویو کنترلر روت را باز می گرداند و در صورتی که این مقدار nil باشد از انیمیشن کاستوم به جای آن استفاده می شود.

می توان از کنترلر تعاملی برای نمایش ویو کنترلرها از طریق متد (:_)interactionControllerForPresentation  استفاده کرد.

اپلیکیشن را بیلد کرده و به اجرا در آورید، پس از نمایش دیتیل ویو کنترلر، با درگ به پایین صفحه بروید، در این صورت قادر به مشاهده ترانزیشن که مطابق با محل قرارگیری انگشت شما حرکت می کند خواهید بود.

جمع بندی

در این مطلب فرآیند ساخت ویو کنترلرهای تعاملی و کاستوم در آی او اس را فرا گرفته اید، می توان از این API ها برای هر نوع ترانزیشنی استفاده کرد.

منبع:

http://code.tutsplus.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 233 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 14:56

کسب و کارهای گوناگون از فرمول ثابتی جهت رشد و توسعه اپلیکیشن های موبایل خود استفاده نمی کنند، اما تشخیص نقاط مشترک بین روش های استفاده شده از سوی آنها ساده ترین شیوه برای دستیابی به یک فرمول کاربردی و پایدار است، اما نباید به فرمول خاصی اکتفا کرد زیرا بدین طریق فرصت های جدیدتری در اختیار شما قرار می گیرند و از طریق آموزش های متعدد قادر خواهید بود کار توسعه خود را ارتقا بخشید. برخی از اپلیکیشن ها از شیوه های تست شده و قدیمی بهره می گیرند، در حالی که برخی دیگر از آنها به دنبال روش های جدیدتر برای حصول بهترین نتایج هستند.

رشد، در حقیقت امری غیرقابل پیش بینی است و هیچ روش گام به گامی وجود ندارد که توسط آن قادر به رشد ویروس مانند اپلیکیشن خود شوید. تکنیک های متعددی وجود دارند که ممکن است برای برخی اپلیکیشن ها مفید باشند، اما نمی توان از سودمندی آنها برای تمامی اپلیکیشن ها اطمینان حاصل کرد، چرا که عوامل متعددی در این میان تاثیرگذارند.

blog_16783_1

VIRAL جایگزین کلمه های value به معنی ارزش، intuitive به معنی احساس، reward به معنی پاداش، awesome به معنای عالی و likable به معنای دوست داشتنی می باشد، لازم است این ویژگی ها را در محصول خود که در اینجا اپلیکیشن موبایل است بگنجانید، در این صورت قادر به ساخت یک اپلیکیشن موفق و تبلیغ اپلیکیشن های اندرویدی خود می گردید.

ارزش

شاید تصور کنید که اپلیکیشن شما به سرعت در بین مخاطبین موردنظر محبوبیت می یابد و کاربران آنچه را که بدان نیازمند بوده اند بدست می آورند، اما اینها تصوراتی بیش نیستند که گاه از واقعیت به دورند و باید راهی را جست تا آنها را به واقعیت تبدیل کرد.

لازم است با دیدگاه منتقدانه به شرایط بنگرید، اپلیکیشن و تمامی امکانات و قابلیت های آن باید مطابقت کاملی با خواسته ها و تمایلات مخاطبین داشته باشد، اما این شرایط چگونه قابل پیاده سازی است؟ تست های صورت گرفته از سوی مشتریان راه حل این مسئاله می باشد.

در هر مرحله از توسعه اپلیکیشن، بازخوردهای دریافتی از سوی مشتریان را مد نظر قرار دهید و در صورت امکان آنها را در محصول خود بگنجانید. با انتشار رسمی اپلیکیشن می توان از بابت رضایت مندی مشتریان خود اطمینان حاصل کرد.

با انتشار اپلیکیشن کار شما به پایان نرسیده است، پایداری و ارتباط مهم ترین اهداف اپلیکیشن شما می باشند که باید همواره مورد توجه قرار گیرند. اپلیکیشن باید به گونه ای طراحی و ساخته شود که وابستگی شدیدی را در کاربران بوجود آورد، این وابستگی تضمینی برای موفقیت شماست.

احساس

اپلیکیشن باید از طراحی و جریان احساسی از فعالیت ها برخوردار باشد. هیچ یک از بخش های اپلیکیشن نباید در مشتریان ترس و دلسردی ایجاد کنند، تمامی مراحل باید عاری از پیچیدگی و زحمتی انجام شوند.

یکی از قسمت های مهم در اپلیکیشن ها بخش ثبت نام است، کاربران باید این امکان را در اختیار داشته باشند تا بتوانند از طریق اکانت شبکه های اجتماعی خود وارد اپلیکیشن شوند، بخاطر سپاری نام کاربری و رمز عبور برای کاربران دشوار است و نباید اپلیکیشن شما بر حجم این اطلاعات بیفزاید.

کاربران باید قادر باشند تا از طریق شبکه های اجتماعی اطلاعاتی را که از اپلیکیشن کسب کرده اند به اشتراک بگذارند، بنابراین چنین امکانی را در اختیار آنها قرار دهید.

جایزه

باید روشی را پیدا کنید تا از طریق آن کاربران بتوانند اپلیکیشن را به دیگران نمایش داده و با دوستان خود به اشتراک بگذارند، ایجاد انگیزه و تشویق کاربران بدون شک نتیجه بخش خواهد بود.

باید از طریقی از کاربران بابت استفاده از اپلیکیشن قدردانی کنید، این هدیه می تواند به صورت های مختلفی باشد و باید بسته به نوع و کاربرد اپلیکیشن روش مناسب را برگزید.

کیفیت عالی

اپلیکیشن شما بسیار خوب، ارزشمند و کاربردی است، اما تا زمانی که به بهترین میزان کیفیت دست پیدا نکرده باشد و فوق العاده نباشد آماده انتشار نهایی نیست. کاربران شما انتظار یک محصول بسیار خوب را دارند، چرا که خودشان نیز اینگونه هستند.

باید قابلیتی را در اپلیکیشن خود بگنجانید تا آن را از سایر نمونه های مشابه که توسط توسعه دهندگان دیگر ساخته شده متمایز گرداند.

اینستاگرام از بین اپلیکیشن های مشابه به موفقیت دست پیدا کرد و دلیل این موفقیت در گروی قابلیت هایی است که برای  ساده سازی امور در اختیار کاربران قرار می دهد، کیفیت و امکانات این اپلیکیشن نیز این موفقیت را برای آن به ارمغان آوردند.

دوست داشتنی

اپلیکیشن باید به گونه ای اسخته شود که هم در بین کاربران و هم در شبکه های اجتماعی و بین افرادی که از آن استفاده نمی کنند محبوبیت یابد.

به لایک ها و اشتراک گذاری های صورت گرفته از سوی مخاطبین در شبکه های اجتماعی توجه کنید و رفتارها و عادت های آنها را مورد بررسی قرار دهید و برند خود را بر پایه این عوامل شکل دهید. به یاد داشته باشید که اپلیکیشن شما تنها برای رفع نیاز کاربران ساخته نشده، اپلیکیشن باید به گونه ای باشد که کاربران بخواهند تمامی دوستان و آشنایان آنها نیز اپلیکیشن را دانلود نموده و مورد استفاده قرار دهند.

منبع:

http://www.lifehack.org

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 187 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 21:58

در دنیا به اندازه تعداد انسان ها و یا حتی چند برابر بیشتر از آن، ایده، طرز تفکر، سوال و راه حل وجود دارد اما آیا میتوان به این همه اطلاعات دسترسی پیدا کرد و از آنها استفاده نمود؟ بدون تردید ملاقات با تک تک افراد میسر نیست اما به لطف پیشرفت تکنولوژی و راه های ارتباطی، امکان جمع آوری افکار و ایده های مردم سراسر دنیا دور از ذهن نخواهد بود.

اپلیکیشن “همسا – اشتراک ایده ها” که در ادامه آن را به شما معرفی میکنیم، چنین امکانی را فراهم کرده است. در نقد و بررسی این برنامه اندرویدی با ما همراه باشید.

همسا – اشتراک ایده ها

رابط کاربری :

یکپارچگی قالب گرافیکی، اولین نکته ای است که باید برای برنامه فوق نام ببریم. استفاده از رنگ های هماهنگ و زنده، آیکن های یکدست و گویا، فونت مناسب و چیدمان مرتب اجزای صفحه، از جمله نقاط قوتی هستند که در ظاهر این اپلیکیشن اندرویدی به چشم میخورند و در مجموع چهره جذاب و کابرپسندی را به آن بخشیده اند. البته باید گفت که دقت نظر بیشتر در انتخاب آیکن ها یا ترکیب رنگ ها و مواردی از این قبیل، میتوانست قالب “همسا” را به نمونه های حرفه ای نزدیکتر کند.

از دیگر ویژگی های اپلیکیشن فوق باید به جابجایی سریع و با حداقل پیچیدگی بین قسمت های مختلف و همچنین استفاده راحت از امکانات موجود اشاره کنیم. برنامه “همسا” دارای بخش های متعدد و امکانات فراوانی میباشد که سعی شده برای راحتی همه اقشار کاربران، بطور هوشمندانه و با رعایت استانداردهای لازم پیاده سازی گردند هرچند انتظار میرفت از این لحاظ، دقت بیشتری صورت بگیرد.

در نهایت، AppReview امتیاز 4 از 5 را برای این بخش درنظر میگیرد.

همسا – اشتراک ایده ها

کاربرد :

اولین قدم برای استفاده از این برنامه اندرویدی، ثبت نام در آن میباشد که از طریق شماره تلفن همراه و پیامک حاوی کد فعالسازی انجام میپذیرد. این طریقه ثبت نام همانند برنامه های پیام رسان بوده که حتما با آن آشنا هستید و در واقع “همسا” نیز یک شبکه اجتماعی است که کاربران در آن به رد و بدل کردن ایده ها و افکار خود درباره مسائل گوناگون میپردازند. بدون تردید کنجکاو شده اید و میخواهید از طرزکار اپلیکیشن فوق سر در آورید پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

بعد از ثبت حساب کاربری و تکمیل اطلاعات مربوط به آن، راهنمای چند صفحه ای اپلیکیشن به نمایش درمی آید که بد نیست آن را تا انتها مشاهده کنید. حال صفحه اصلی (خانه) در پیش روی شما قرار میگیرد که شامل دو برگه تازه ترین و رایج ترین میشود و در آنها میتوانید فکر-نوشته های دوستان خود را ببینید. البته قبل از آن باید دیگر کاربران “همسا” را دنبال کرده باشید بنابراین بهتر است بر روی آیکن سمت چپ سربرگ اشاره نمایید تا فکر ها و ایده های دیگران نشان داده شود.

در برنامه فوق امکانات مختلفی برای تعامل هر چه بیشتر کاربران پیش بینی شده که از آن جمله میتوانیم اعلام هم عقیده بودن با افراد و ثبت ایده یا راه حل برای فکر-نوشته ها و همچنین امتیازدهی و ثبت نظر برای ایده را نام ببریم. علاوه بر این جهت کنترل محتوای “همسا”، امکان گزارش تخلف نیز وجود دارد که در منوی مربوط به آن، گزینه های اشتراک گذاری و کپی کردن متن هم به چشم میخورد. لازم به ذکر است فکر-نوشته هایی که بیشترین تعداد هم عقیده را دارند، در برگه رایج ترین از صفحه اصلی به نمایش درمی آیند.

قسمت مهم دیگری که حتما در “همسا” به آن نیاز پیدا خواهید کرد، جستجو میباشد که در آن میتوانید افراد، فکر ها و ایده ها، مخاطبین و هشتگ های مورد نظر خود را در آن بیابید. بد نیست بدانید که امکان دعوت کردن آشنایان از لیست مخاطبین دستگاه به این برنامه وجود دارد. برای دنبال کردن دیگر کاربران نیز کافی است با لمس عکس پروفایل هر یک به صفحه شخصی آنها بروید و فهرست ایده ها و فکر-نوشته های هر کس را نیز مشاهده نمایید.

تا اینجا شما فقط مطالب را مطالعه میکردید اما برای اینکه فکر و ایده های خودتان را نیز بنویسید باید آیکن میانی در پایین صفحه را لمس و یکی از دو گزینه موجود را انتخاب نمایید. بعد از نوشتن ایده یا فکر باید تعیین کنید که چه دسته از کاربران میتوانند نوشته شما را ببینند که سه گزینه همه، دوستان و نمایش به صورت ناشناس را در اختیار خواهید داشت. دو آیکن آخر در منوی پایین “همسا” نیز مربوط به مشاهده اعلان ها و پروفایل میشود.

در پایان باید گفت که اپلیکیشن فوق، ایده جالبی به نظر میرسد که به تدریج مورد استقبال قرار میگیرد و استفاده از آن میتواند نتایج مفیدی را به همراه داشته باشد. قابلیت های “همسا” به اندازه ای کافی هستند که برنامه وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهد اما ایده پردازی بیشتر میتوانست باعث افزایش کارایی آن شود. برای مثال بهتر بود با درنظر گرفتن امکاناتی همچون ارسال پیام شخصی به دوستان، قراردادن تصویر برای عکس-نوشته ها و یا حتی امکان تشکیل گروه های همفکر، تعامل میان کاربران بیشتر گردد. امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت و توسعه این اپلیکیشن خوب باشیم.

موارد ذکر شده توسط AppReview، امتیاز 4.5 از 5 را برای این بخش به همراه دارد.

همسا – اشتراک ایده ها

قیمت :

این اپلیکیشن اندرویدی بطور کامل رایگان است و همین موضوع میتواند باعث استقبال خوب مخاطبان از “همسا” شود. به همین دلیل، AppReview امتیاز 5 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

نگاهی بر اپلیکیشن همسا – اشتراک ایده ها

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 183 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 21:58

اپلیکیشن های پیام رسان در بین کاربران اسمارت فون ها محبوبیت زیادی یافته اند و گزینه های متعددی در اختیار کرابران قرار دارند که می توانند بسته به سلایق و ترجیحات هریک را برگزینند، برخی از کاربران به دنبال پیام های رمزگذاری شده اند و برخی به دنبال قابلیت شخصی سازی قدرتمند در گزینش تم ها و رنگ ها، اما گزینه های اندکی با خواسته های تمامی افراد مطابقت دارند و اپلیکیشن محبوب واتس اپ یکی از این گزینه هاست. تلگرام یکی دیگر از اپلیکیشن هایی است که قابلیت های متعددی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و رمزگذاری یکی از این ویژگی هاست که محوبیت زیادی یافته، این اپلیکیشن همواره به دنبال راهی برای ارتقای گستره امکانات خود می گردد و توسعه دهندگان آن در نسخه 3.5 تغییرات کاربردی را در این اپلیکیشن گنجانده اند که دربرگیرنده امکانات جدید و برخی بهبودها برای امکانات فعلی اپلیکیشن مذکور می باشد.

blog_16774_1

نخستین گزینه به پیام های صوتی این اپلیکیشن ارتباط پیدا می کند، در نسخه جدید تلگرام پیام های صوتی با پلیری جدید و امواج تجسمی به نمایش در می آیند و یک قابلیت آزمایشی را نیز در بر می گیرند که کاربران با برداشتن گوشی می توانند برای مخاطب مورد نظر پیام صوتی ارسال کنند. این قابلیت آزمایشی است و احتمال حذف آن در آپدیت جدید اپلیکیشن وجود دارد، اما در این نسخه کاربران قادر به استفاده از این قابلیت و سنجش میزان کارایی و مزیت های آن هستند.

علاوه بر بهبودهای صورت گرفته در پیام های صوتی، تلگرام چت های محرمانه خود را نیز ارتقا بخشیده، به طوری که این چت ها هم اکنون از تصاویر متحرک، پاسخ دادن، زیرنویس و بوت های برخط پشتیبانی می کنند، پیش نمایشی از استیکرها نیز به کاربران نمایش داده می شوند، لذا پیش از ارسال می توانند ظاهر آنها را مشاهده کنند. تنظیمات مرتبط با بخش حریم خصوصی نیز میزبان امکانات جدیدی شده و می توانید تعیین کنید چه افرادی قادر به افزودن شما به گروه ها و کانال های تلگرام باشند، به بیان واضح تر با بلاک کردن این افراد آنها دیگر قادر به افزودن شما به گروه نخواهند بود. تلگرام یک امکان ویرایشی جدید نیز برای تصاویر در اختیار کاربران قرار داده، این ویرایشگر دربرگیرنده امکاناتی از قیبل قابلیت چرخاندن، محو کردن، اصلاح رنگ و خم کردن تصاویر است.

اگر خواستار بهره مندی از این امکانات جدید هستید، تلگرام خود را آپدیت کرده و از این امکانات استفاده کنید.

منبع:

http://www.androidheadlines.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 191 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 22:49

بازی ها اقسام مختلفی دارند و هر کدام دسته ای از مخاطبان را هدف قرار میدهند تا آنها را سرگرم کنند. در بین سبک هایی که میشناسیم، بازی با کلمات دارای طرفداران بیشماری میباشد و برخی از عناوین تولید شده در این سبک، از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار هستند. این نوع بازی ها به دسته های کوچکتر نیز تقسیم میشوند و موضوع هر یک میتواند تخصصی تر و مطابق سلیقه قشر خاصی از جامعه باشد.

اگر علاقه مند به شعر هستید و فکر میکنید که در این زمینه حرفی برای گفتن دارید، “جورچین ادبی” سرگرمی مناسبی برای شما خواهد بود! در ادامه با معرفی، نقد و بررسی این بازی اندرویدی ما را همراهی کنید.

جورچین ادبی

گرافیک و رابط کاربری :

صحبت درباره محیط بازی فوق به دلیل سبک آن، به طراحی چند صفحه و منو ختم میشود که برای آنها میتوانیم به نقاط قوتی همچون رنگبندی هماهنگ، فونت مناسب و چیدمان مرتب اجزای صفحه اشاره کنیم. قالب گرافیکی “جورچین ادبی” از یکپارچگی خوبی بهره میبرد و متناسب با موضوع بازی میباشد اما انتظار میرفت که به منظور جذابیت بیشتر آن، از طیف رنگ های زنده تر، آیکن های زیبا و یا حتی انیمیشن و افکت های تصویری ساده نیز استفاده گردد.

محیط بازی نیز از همین قالب پیروی کرده و به غیر از چینش اجزا تفاوت چندانی با بخش منوها ندارد. جابجایی خانه های مربعی شکل با انیمیشن ملایم و تغییر رنگ نوشته ها، تنها موارد قابل ذکر در محیط اصلی “جورچین ادبی” هستند. هرچند این سادگی باعث حفظ تمرکز کاربران در انجام بازی میشود اما بهتر بود که طراحی خلاقانه تری انجام پذیرد.

در جابجایی بین منوها و بخش های مختلف بازی فوق و استفاده از امکانات موجود، مشکل خاصی به چشم نمیخورد. در واقع “جورچین ادبی” از یک رابط کاربری روان برخوردار بوده و هرچند این ویژگی بطور ذاتی پدیدار گشته اما پیاده سازی استاندارد و به کارگیری تکنینک های اصولی نیز در پیدایش آن نقش داشته است.

از نظر AppReview، امتیاز 3.5 از 5 به این بخش تعلق میگیرد.

جورچین ادبی

گیم پلی :

بازی فوق با جامعه شعر دوستان سر و کار دارد و با این هدف تولی شده که این قشر از کاربران را سرگرم کند. شما در “جورجین ادبی” باید تک بیت های شاعران معروفی همچون سعدی، حافظ، فردوسی، عطار، ناصرخسرو، مولانا، پروین اعتصامی و نظامی را که به صورت کلمات در هم ریخته هستند، مرتب نموده و امتیاز بدست آورید. تعداد مراحل این بازی اندرویدی به اندازه ای هست که تا مدت ها کاربر را به خود مشغول کند و تنها باید دید که چه مقدار جذابیت دارد.

قبل از شروع بازی بهتر است به قسمت پروفایل رفته و برای خود یک حساب کاربری ایجاد نمایید تا بتوانید با دیگر کاربران بر سر کسب امتیاز بیشتر به رقابت بپردازید. پس از آن کافی است که از منوی اصلی “جورچین ادبی” شاعر موردنظر خود را انتخاب کنید و مراحل را یکی پس از دیگری به اتمام برسانید. بد نیست بدانید که بعد از مرتب نمودن کلمات و رد کردن مرحله، میتوانید همان بیت شعر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تعداد کلماتی که باید کنار هم بچینید در همه مراحل یکسان بوده و هر بیت به 16 بخش شامل یک یا چند حرف تقسیم شده است که هیچ پیوستگی خاصی نیز بین آنها نیست. برای جابجایی هر دوخانه با یکدیگر باید بر روی اولی اشاره نموده و سپس با لمس دوم بر روی مکان مورد نظر، آن را به همان محل انتقال دهید. درصورتی که این کار را درست انجام داده باشید و هر قطعه در جای مناسب قرار بگیرد، رنگ نوشته تغییر میکند. به همین ترتیب باید ادامه دهید تا بیت شعر کامل شود که تغییرات آن را میتوانید در بالای صفحه نیز ببینید. تمامی این موارد در راهنمای “جورچین ادبی” شرح داده شده اند و به راحتی آنها را فرا خواهید گرفت.

سیستم امتیازدهی در بازی فوق بر اساس مدت زمان اتمام مرحله میباشد و هر چه سریعتر تک بیت را مرتب کنید، امتیاز بیشتری به دست می آورید. در این میان چنانچه به مشکل برخورد نمایید، میتوانید از راهنمای موجود نیز بهره ببرید که یک مصرع از شعر را به شما نشان میدهد. امتیاز رد کردن هر مرحله در “جورچین ادبی”، 5 سکه میباشد و به ازای هر راهنمایی 2 سکه از کاربر کسر میگردد که منصفانه به نظر میرسد!

در پایان باید گفت که این بازی بیشتر برای افرادی مناسب است که به شعر علاقه داشته و تا حدودی میتوانند بیت های در هم ریخته را حدس بزنند. حال که “جورچین ادبی” با قشر خاصی سر و کار دارد بهتر بود که ایده پردازی بیشتری در آن صورت بگیرد تا رضایت جامعه شعر دوستان را بطور کامل فراهم کند. همچنین انتظار میرفت که سیستم امتیازدهی پیشرفته تر باشد و راهنمایی های متنوع تری در اختیار کاربر قرار بگیرند تا هیجان بازی افزایش یابد.

امتیاز AppReview به این بخش 3 از 5 است.

جورچین ادبی

قیمت :

دریافت این بازی اندرویدی برای شما هزینه ای در پی ندارد اما چنانچه سکه هایتان به پایان برسد برای بازکردن بقیه مراحل باید تعدادی سکه خریداری نمایید. قیمت بسته های سکه در “جورچین ادبی” با توجه به سیستم امتیازدهی آن، قابل قبول بوده و از این رو AppReview امتیاز 5 از 5 را برای این بخش درنظر میگیرد.

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 211 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 22:49

کمپانی آمازون موتور بازی سازی خود را ساخته و منتشر نموده است، این محصول که Lumberyard نام دارد بر پایه CryEngine معروف Crytek ساخته شده است و می توان از آن جهت ساخت بازی های PC و کنسول استفاده کرد. دانلود این بازی رایگان است و لازم نیست هیچگونه هزینه ای برای اشتراک و یا تقسیم درآمد متقبل شوید.

بنا به اطلاعات دریافتی از صفحه رسمی Lumberyard تنها هزینه احتمالی زمانی خواهد بود که بازی از مزیت های یکپارچگی موتور با وب سرویس های آمازون برای مولتی پلیر استفاده کند. در کنار AWS این موتور بازی سازی دارای امکانات خاصی است که Twitch را هدف قرار داده اند:

با کمک Twitch ChatPlay شما قادر به استفاده از یک رابط اسکریپتینگ بصری درگ-اند-دراپ جهت ساخت امکانات و ویژگی های گیم پلی در کمترین مدت زمان ممکن خواهید شد، این کار به بینندگان Twitch امکان می دهد تا از قابلیت چت در حین بازی به صورت ریل تایم استفاده کنند. در Lumberyard  آمازون، Twitch دارای قابلیت دیگری به نام JoinIn است که شما را قادر به ساخت بازی هایی می کند که برادکسترهای Twitch توسط آن می توانند به صورت برخط مخاطبین خود را دعوت به پیوستن به بازی کنند، این کار تنها با یک کلیک ساده صورت می پذیرد و سایرین به تماشای بازی ادامه می دهند.

این موتور بازی سازی بر اساس CryEngine که آمازون در سال گذشته به آن لایسنس اعطا کرد ساخته شده است، به بیان مدیر عمومی Eric Schenk، موتور Lumberyard در یک جهت حرکت خواهد کرد، او همچنین اشاره کرد که این انجین دارای کامپوننت های منحصر به فردی است و از جمله می توان به تاخیر کمتر نتورکینگ کد و asset pipeline و پردازشگر کاملا جدید اشاره کرد.

شایان ذکر است که این انجین کاملا رایگان است، در حالی که رقبای آن مانند Unity ،Unreal Engine 4 و یا حتی CryEngine دارای هزینه لایسنس و یا حق امتیاز هستند.

Lumberyard در حال حاضر در وضعیت بتا قرار دارد و می توانید از طریق این لینک آن را دانلود نمایید.

منبع:

http://kotaku.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 194 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 16:03

یکی از موضوعاتی که در تولید فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی به آن بسیار توجه میشود، داستان های پلیسی میباشد که حتما نمونه هایی از آنها را تماشا کرده اید. صنعت بازی سازی نیز دنباله رو صنعت سینما بوده و همواره سعی در استفاده از این ایده ها داشته است. امروزه میتوان بازی های موبایلی مختلفی را در سبک معمایی – پلیسی و با داستان های متفاوت در فروشگاه های نرم افزاری یافت و از انجام دادن آنها لذت برد.

بازی “Agent Alice” در همین سبک تولید شده و لحظات سرگرم کننده ای را برای شما به وجود می آورد. در ادامه با ما همراه شوید تا این بازی اندرویدی را معرفی کنیم.

Agent Alice

Agent Alice

بازی فوق یک داستان جنایی است که نقش اصلی آن را یک افسر پلیس خانم ایفا میکند و شما باید او را در یافتن سر نخ برای رسیدن به مجرمین، یاری برسانید. نکته جالبی که “Agent Alice” را هیجان انگیزتر نموده و باعث میشود تا کاربر با دقت و انگیزه بیشتری آن را دنبال کند، داستان پردازی خلاقانه و اجرای پلان به پلان بازی با همه دیالوگ ها میباشد. البته دیالوگ ها متنی بوده (مانند داستان های کمیک) و به زبان انگلیسی هستند و بدین ترتیب میتوان برای تقویت زبان نیز از آنها استفاده نمود!

Agent Alice

Agent Alice

حتما این سوال به ذهنتان آمده که چه کمکی میتوانید به “Agent Alice” کنید و به او در کشف حقیقت یاری برسانید؟ وظیفه شما در این بازی اندرویدی، یافتن سرنخ ها در صحنه جرم میباشد به این صورت که نام اشیای خواسته شده در بالای صفحه به نمایش درمی آید و باید بدون ترتیب خاصی آنها را یافته و با لمس هر یک کار تجسس را پایان دهید. دو آیتم کمکی هم در پایین صفحه به چشم میخورد که یکی برای نشان دادن محل اشیا و دیگری برای پیدا کردن همه آنها بطور یکجا کاربرد دارد.

Agent Alice

Agent Alice

این تمام کاری که باید انجام دهید نیست و در طول روند بازی با موارد دیگری نیز روبرو خواهید شد. به عنوان مثال در جایی باید با مجرم داستان به مشاجره بپردازید یا با افراد مضنون صحبت کنید و یا تکه های یک نامه پاره شده را به هم بچسبانید. بد نیست بدانید که در “Agent Alice” میتوانید طرز صحبت خود با مجرم یا فرد مضنون را از بین دو حالت گفتگو و درگیری فیزیکی انتخاب نمایید که در حالت دوم کار به تیراندازی هم ختم میشود.

سیستم امتیازدهی در این بازی اندرویدی بر اساس سرعت عمل کاربر در یافتن اشیا و رد شدن از مراحل بنا گردیده است. در “Agent Alice” باید چندین اپیزود را به پایان برسانید تا در نهایت موفق به دستگیری مجرمان شوید. البته برای هر بازی بازی و کشف جرم مقداری انرژی از شما کسر میگردد که برای تامین آن باید پول های بدست آمده را خرج کنید. همچنین برای رفتن به معمای بعدی باید به اندازه کافی ستاره جمع کرده باشید. این موارد در عین سادگی هیجان بازی را افزایش داده و آن را سرگرم کننده ساخته اند!

Agent Alice

Agent Alice

در پایان بد نیست اشاره ای هم به گرافیک زیبا و قابل تجوه بازی فوق داشته باشیم که در کنار موزیک مناسب و افکت های صوتی خلاقانه، به جذاب تر شدن “Agent Alice” کمک کرده اند. میلیونها بار دانلود این بازی در سراسر دنیا، نتیجه تمامی موارد ذکر شده میباشد و پیشنهاد میکنیم اگر شما نیز به بازی های معمایی و رمزآلود علاقه دارید، “Agent Alice” را از دست ندهید.

صحنه هایی از بازی Agent Alice

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 181 تاريخ : شنبه 24 بهمن 1394 ساعت: 19:53

ساخت اپلیکیشن هایی که از محتوا و فعالیت های انجام شده از سوی کاربر آگاهی دارند یکی از بهترین راه ها برای ارائه سرویس های کاربردی به کاربران است، چندین راه برای انجام این کار در اختیار است که به عنوان نمونه می توان به استفاده از سرویس های موقعیت یاب اشاره کرد. در این مطلب آموزشی تمرکز ما بر روی استفاده از سرویس Activity Recognition گوگل پلی نهاده شده که به کمک آن می توانید تشخیص دهید کاربر در حال حاضر در حال انجام چه فعالیتی است، آیا در حال دویدن است، راه می رود، در اتومبیل است، درحال دوچرخه سواری است و یا ایستاده است.

اطلاع از فعالیت های کاربر شما را قادر به ارتقا و بهبود تجربه کاربری اپلیکیشن می گرداند، چنانچه متوجه شوید که کاربر تمرینات ورزشی خود را آغاز نموده می توانید با کمک Google Fit فعالیت های جسمانی او را تحت کنترل قرار دهید و یا چنانچه متوجه شوید که کاربر در حال رانندگی است، از نمایش نوتیفیکیشن به او اجتناب می ورزید. کدهای منبع این مطلب آموزشی در GitHub قرار داده شده و در صورت تمایل می توانید آن را دانلود کنید.

1. راه اندازی پروژه

نخستین گام برای شروع کار، ایجاد یک اپلیکیشن اندروید جدید می باشد. در این اپلیکیشن نمونه مینیموم SDK با مقدار 14 ست شده و یک اکتیویتی خالی ساخته شده است. اندروید استودیو اپلیکیشن پایه را تولید می نماید و باید فایل build.gradle را باز کرده و Play Services را در زیر گره dependencies بیفزایید.

پس از این مرحله یک کلاس جدید با نام ActivityRecognizedSevice ایجاد کنید و آن را از IntentService اکستند نمایید. زمانی که گوگل پلی سرویس فعالیت کنونی کاربر را ارسال کرد، این مقدار به IntentService باز گردانده می شود و بدین ترتیب قادر به اجرای منطق اپلیکیشن در پس زمینه می گردید.

جهت اتمام مراحل راه اندازی، فایل AndroidManifest.xml را باز کنید، در این مرحله باید ActivityRecognizedService را تعریف کرده و مجوز com.google.android.gms.permission.ACTIVITY_RECOGNISION را به اپلیکیشن اعطا کنید.

با اقدامات مذکور زیرساخت پایه برای اپلیکیشن تکمیل شده است و می توانید به مرحله برقراری ارتباط با گوگل پلی سرویس رفته و داده های مرتبط با فعالیت موردنظر را درخواست کنید.

2. درخواست Activity Recognition

جهت استفاده از گوگل پلی سرویس باید به آن متصل شوید، برای این منظور MainActivity.java را باز کرده و به اجرای رابط های ConnectionCallbacks و OnConnectionFailedListener بپردازید. لازم است یک متغیر عضو از نوع GoogleApiClient ساخته و یک رفرنس به کلاینت API را نگه دارید.

پس از جایگذاری رابط های موردنیاز برای GoogleApiClient شما قادر به ساخت کلاینت و اتصال به گوگل پلی سرویس خواهید بود، برای این کار از ()onCreate و درخواست ActivityRecognition.API و تخصیص لیسنرها با نمونه GoogleApiClient نیاز دارید.

زمانی که نمونه GoogleApiClient متصل شد، متد ()onConnected فراخوانی می شود. با این کار شما باید یک PendingIntent بسازید که به IntentService که قبلا ساخته شده مراجعه کرده و مقدار را برای ActivityRecognitionApi ارسال کند. مشخص کردن یک بازه زمانی برای چک کردن فعالیت های کاربر از سوی API نیز لازم است. برای این اپلیکیشن نمونه مقدار 3000 یا همان 3 ثانیه تعیین شده است، اما در یک اپلیکیشن واقعی این مقدار کمتر خواهد بود، چرا که در غیر این صورت انرژی زیادی مصرف می شود.

در این مرحله اپلیکیشن سعی در تشخیص فعالیت کاربر در کمتر از 3 ثانیه می کند و داده های دریافتی را به ActivityRecognitionService ارسال می نماید.

3. مدیریت Activity Recognition

در متد ()onHandleIntent از ActivityRecognisionService نخستین کار اعتبارسنجی Intent دریافت شده است، باید اطمینان حاصل کنید که این Intent دربرگیرنده داده های موردنظر برای تشخیص فعالیت است. در صورت تایید باید ActivityRecognitionResult را از Intent خارج کرده و از فعالیت هایی که کاربر در حال انجام آنهاست اطلاع پیدا کنید. با فراخوانی ()getProbableActivities در آبجکت ActivityRecognitionResult می توانید یک لیست از فعالیت های ممکن را بازیابی نمایید.

برای این اپلیکیشن نمونه تمامی فعالیت های تشخیص داده شده به نمایش در می آیند و با فراخوانی ()getConfidence بر روی نمونه DeletedActivity قادر به دریافت میزان اطمینان گوگل پلی سرویس از فعالیت مورد نظر می گردید. چنانچه درصد نمایش داده شده 75 و یا بیشتر باشد، تقریبا از این بابت که کاربر در حال انجام آن فعالیت است اطمینان خواهید داشت.

با اجرای اپلیکیشن می توانید بدوید و سپس گوشی را به کامپیوتر متصل کنید، در این شرایط باید قادر به مشاهده کنسول توسعه مشابهی باشید.

در صورت قدم زدن یک نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد که از شما می پرسد آیا در حال قدم زدن هستید یا خیر. چنانچه یک اپلیکیشن برای تمرینات ورزشی داشته باشید، ارائه امکانی به کاربر در جهت پیگیری تمرینات ورزشی گزینه خوبی خواهد بود.

blog_16615_1

جمع بندی

به لطف گوگل پلی سرویس به راحتی قادر به تشخیص فعالیت کنونی کاربر می باشید، بدین ترتیب می توانید اقدام به ساخت اپلیکیشن های بسیار کاربردی برای کاربران خود نمایید، تنها کار لازم افزودن چندین خط کد به اپلیکیشن و هوشمند نمودن آن می باشد.

منبع:

http://code.tutsplus.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 199 تاريخ : شنبه 24 بهمن 1394 ساعت: 15:45

در مطلب قبلی شما را با برخی از دلایل برتری اندروید نسبت به آی او اس آشنا کردیم، در ادامه با ما همراه باشید تا به شرح مابقی موارد بپردازیم.

لانچرها

یک گوشی آیفون را در دست بگیرید و در کنار کاربر آی او اس دیگری بنشینید و صفحه خانه گوشی های خود را مقایسه کنید، آیا تغییری مشاهده می کنید؟ خیر، همه چیز کاملا مشابه است، اما شرایط برای اندروید به گونه ای دیگر است.

چنانچه تمایل داشته باشید تا ظاهر گوشی اندرویدی خود را تغییر دهید استفاده از لانچرهای کاستوم بهترین گزینه است که به احتمال قوی آن را امتحان کرده اید. اپلیکیشن های لانچر متنوعی در اختیار کاربران اندروید قرار دارند که تمامی جزئیات گوشی از صفحه خانه گرفته تا تمامی حرکات، افکت ها و حتی جسچرها را مطابق با سلیقه افراد شخصی سازی می کنند و به راحتی می توانید آنها را مورد استفاده قرار داده و به دنیایی از امکانات گسترده دسترسی پیدا کنید.

اگر گوشی را می پسندید اما رابط کاستوم سازنده مطابق با سلیقه شما نیست می توانید از لانچرها استفاده کنید و یا اگر به دنبال ظاهری مشابه با آی او اس یا ویندوز هستید اندروید این امکان را به شما می دهد.

blog_16697_8

رام های کاستوم

در اندروید به راحتی قادر به تغییر نرم افزار گوشی و نصب یک رام کاستوم هستید. این کار به معنای نصب یک سیستم عامل است و بسیاری از کاربران اندروید به این کار تمایل دارند، چرا که ممکن است سازنده گوشی آنها در ارائه آپدیت های جدید و آخرین نسخه از پلتفرم اندروید کمی تاخیر داشته باشد، دلیل دیگر برای چنین اقدامی برخورداری از عملکرد بهتر و دسترسی به برخی ابزارها است. این کار نهایت شخصی سازی است که می توانید برای گوشی اندرویدی خود به انجام برسانید، لذا باید از بابت انجام عملیات به طور صحیح اطمینان حاصل شود. چنانچه مراحل کار بر اساس یک مطلب آموزشی معتبر باشد و گوشی شما نیز به پشتیبانی از این امکان بپردازد، مزایای بیشماری در نتیجه این اقدام برای شما حاصل خواهند شد.

برخی دیگر از گوشی های اندروید گامی فراتر رفته اند و می توانید سیستم عامل های کاملا متفاوت مانند Ubuntu ،Firefox OS ،Sailfish و غیره را بر روی این گوشی ها نصب کنید.

blog_16697_9

یکپارچگی با گوگل

گوشی های اندروید قابلیت یکپارچگی با تمامی سرویس های گوگل را دارند، افراد از گوشی های موبایل خود برای وب گردی استفاده می کنند و گوگل پادشاه وب است. گوگل محصولات بسیار متنوع و متعددی از جمله گوگل موزیک، گوگل پلاس، گوگل کروم، گوگل درایو و … دارد ولی اپل دارای امکانات مشابهی نیست.

در حال حاضر برخی از سرویس های گوگل در آی او اس نیز جای گرفته اند، اما یکپارچگی کاملی صورت نپذیرفته و این شرایط نقطه ضعفی برای آی او اس محسوب می شود، چرا که تمامی افراد حداقل دو یا سه مورد از سرویس های گوگل را مورد استفاده قرار می دهند و این اندروید است که ارائه کننده چنین امکانی می باشد.

blog_16697_10

Google Now

Google Now از جنبه های مختلف از دیگر سرویس های گوگل متمایز می شود، با این وجود که امکانات جستجوی صوتی بسیار خوبی در اپلیکیشن آی او اس گوگل جای گرفته اند، اما استفاده از برخی عناصر دیگر وجود یک گوشی اندرویدی را الزامی می گرداند. تکنولوژی هرروزه برای تسهیل زندگی ما در حال پیشرفت است و ذات پیشگویانه Google Now که قبل از جستجو از تمایلات و خواسته های شما باخبر است بسیار انقلابی می باشد.

نمی توان اظهار نظر قطعی راجب برتری Google Now از Siri کرد، زیرا این امر به ترجیحات شما بستگی دارد. با به میدان آمدن نسخه marshmallow از اندروید بر انبوه امکانات این دستیار دیجیتال افزوده شده و از آن جمله می توان به Google Now on Tap اشاره کرد.

blog_16697_11

اپلیکیشن ها و بازی های رایگان بیشتر

تعداد اپلیکیشن ها و بازی های رایگان در اندروید بیشتر از آی او اس است و نمی توان منکر این حقیقت شد. گاه برخی از اپلیکیشن های پولی آی او اس در اندروید به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارند و در اندروید تمایل و تلاش برای تشویق مدل درآمدی فریمیوم و تبلیغات درون برنامه ای وجود دارد.

این شرایط ممکن است به نگرانی هایی تن دهد، اپلیکیشن های برتر به اندروید نیز راه پیدا می کنند، اما توانایی کسب درآمد از توسعه در آی او اس به معنای کیفیت بهتر و اپلیکیشن ها و بازی های پریمیومی است که اول از همه در آی او اس جای می یابند.

blog_16697_12

صنعت در حال حرکت سریعی است و اندروید نیز هم راستا با آن به پیش می رود

باگ ها، مشکلات و رابط های نازیبا و فقدان اپلیکیشن ها – نقاط ضعف اندروید با یک تیم توسعه مصمم سر و کار دارد. پلتفرم کنونی اندروید با نسخه اولیه آن قابل مقایسه نیست و اندروید در حال رشد و تکامل با سرعت بالایی نسبت به رقبای خود می باشد.

بیس کاربری بزرگ و گستره عظیمی از سازندگانی که اقدام به تولید گوشی های اندروید می کنند موجب توسعه و رشد این پلتفرم می شود. در حالی که آی او اس عملکرد ثابتی را از خود به نمایش می گذارد، اندروید به طور مستمر در حال خلق ابتکارات جدید و توسعه و پیشرفت با سرعت بیشتر می باشد. استفاده از NFC برای بار اول در اندروید صورت پذیرفت، ریدرهای اثر انگشت و اسکنرهای شبکیه چشم، پرداخت های موبایل و صفحات نمایش با وضوح بالاتر اول از همه در اندروید روی کار آمدند.

blog_16697_13

چه چیزی برای شما مهم است؟

به نظر شما اندروید بهتر است یا آی او اس؟ کدامیک از قابلیت های این دو پلتفرم برای شما مهم تلقی می شوند، در بخش دیدگاه ها نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

منبع:

http://www.androidauthority.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 217 تاريخ : جمعه 23 بهمن 1394 ساعت: 22:00

حدود یک ماه پیش کمپانی گوگل اعلام کرد که قصد انتشار دومین بروزرسانی بزرگ برای IDE معروف خود یعنی اندروید استودیو را دارد. اولین نسخه از اندروید استودیو در دسامبر 2014 روی کار آمد و کار ساخت و توسعه آن حدود 2 سال به طول انجامید و حدودا همان اندازه هم طول کشید تا گوگل نسخه 2.0 اندروید استودیو را به صورت بتا منتشر سازد.

blog_16669_1

یکی از بارزترین امکانات نسخه جدید اندروید استودیو Instant Run یا اجرای فوری نام دارد، این قابلیت توسعه دهندگان را قادر به مشاهده تغییرات اعمال شده بر روی کد خود می گرداند، به طور که بلافاصله بعد از اعمال تغییرات می توانید نتیجه را بر روی گوشی اندروید و یا امولاتور مشاهده کنید. به جای انتظار برای ری بیلد و ری استارت شدن اپلیکیشن پس از اعمال تغییرات، در اندروید استودیوی 2 پس از چند ثانیه نتیجه تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

قابلیت Instant Run به همراه عملکرد دیگری به نام Cold Swap ظاهر می شود، این قابلیت به اپلیکیشن امکان می دهد تا در صورت وجود تغییرات ساختاری بزرگ مانند تغییر در سلسله مراتب کلاس ها یا اینیشیالایزرهای استاتیک به سرعت ری استارت شود. با ایندکس گذاری الگوهای URL منیفست و پشتیبانی از URLها در محتوای اپلیکیشن، کاربران می توانند به طور مستقیم به لینک هایی که در نتایج جستجوی گوگل در گوشی های اندروید خود به نمایش درآمده مراجعه کنند. افزونه های بتا توسعه دهندگان را مجهز به قابلیت تست و اعتبارسنجی لینک ها با کمک ابزار اعتبارسنجی پیش ساخته می گردانند.

آخرین قابیلت اضافه شده به نسخه دوم اندروید استودیو امولاتور جدید است و این امولاتور کنترل های چرخشی بیشتری را در اختیار قرار داده، همانطور که در ویدیوی زیر نیز قابل مشاهده است پشتیبانی از مولتی-تاچ برای اپلیکیشن هایی که از جسچرهای گوناگون استفاده می کنند میسر شده است.

برای دانلود این نسخه می توانید به Canary Channel مراجعه کنید.

منبع:

http://www.techtimes.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 199 تاريخ : پنجشنبه 22 بهمن 1394 ساعت: 19:15

سیستم عامل های اندروید و آی او اس همواره در حال رقابت جهت ارائه امکانات بهتر و بیشتر به کاربران خود هستند و برتری این دو پلتفرم نسبت به یکدیگر همواره بحث هایی را بین طرفداران آنها موجب شده است. در این مطلب قصد داریم از آن دسته از قابلیت هایی صحبت کنیم که اندروید را در جایگاه بهتری نسبت به آی او اس قرار می دهند، با ما همراه باشید.

blog_16696_1

گوشی های اندروید همه جا در دسترس اند

تنوع گسترده اسمارت فون های اندروید حیرت انگیز است، کمپانی های مختلف از سامسونگ، اچ تی سی و سونی گرفته تا موتورولا، ال جی و هوآوی همگی اسمارت فون های خود را روانه بازار کرده اند، برخی دارای صفحات نمایش بزرگ و خیره کننده، برخی دارای صفحات منحنی و حتی کیبورد فیزیکی مشابه آنچه در Blackberry Priv وجود دارد می باشند. تقاضا برای گوشی های دو سیم کارته نیز زیاد است و گوشی های پرچم دار کمپانی های مختلف با ویژگی ها و امکانات گسترده خود در رده های بالایی قرار گرفته اند. برخی از امکانات گوشی های اندروید در گوشی های اپل در دسترس نیستند و از جمله این قابلیت ها می توان به microSD و باتری های جداشونده اشاره کرد. در حالیکه برخی از سازندگان گوشی های اندروید این گزینه ها را از محصولات خود حذف کرده اند، هنوز هم کمپانی هایی وجود دارند که این امکانات را به مشتریان خود عرضه می کنند.

داستان مشابهی در دنیای تبلت ها نیز حکم فرماست و گزینه های متعددی در اختیار کاربران قرار دارد، از تبلت های Pixel C و Xiaomi گرفته تا تبلت های Honor و سامسونگ و این فهرست همچنان ادامه دارد.

تنوع گسترده ای که در عرصه اسمارت فون ها شاهد آن هستیم تمایز بین تبلت ها و اسمارت فون ها را کمرنگ تر از گذشته نموده است. در مقایسه با خط تولید آیپد، اندروید گزینه های بیشتر و متنوع تری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

blog_16696_2

اپل نیز محصولات خود را در اندازه های گوناگون عرضه می کند، اما تنها وجه تمایز بین محصولات به اندازه آنها محدود می شود. برای نمونه می توان به گوشی های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس اشاره کرد، این گوشی ها دارای خصوصیات کاملا مشابهی هستند و تنها تفاوت آنها به اندازه صفحه نمایش و وضوح آن باز می گردد و شرایط مشابهی برای آیپد نیز حکم فرماست.

blog_16696_3

قیمت گوشی ها با توانایی خرید شما هم خوانی دارد

گستره انبوهی از گوشی ها با طراحی و امکانات متفاوت بدین معناست که اندروید محصولی را برای افراد با هر بودجه مالی ارائه می کند و خرید گوشی های اندروید برای تمامی افراد امکان پذیر است.

گزینه هایی مانند Moto G ،Honor 5X، گوشی های BLU ،OnePlus X و OnePlus 2 و حتی گوشی های ارزان قیمت پرچمدار مانند Moto X Pure و Nexus 5X در دسترس کاربران اندروید می باشند، این در حالی است که گوشی های آیفون و آیپدها متناسب با وسع مالی تمامی افراد نمی باشد.

blog_16696_4

توانایی خرید گوشی های اندروید یکی از محرک های کلیدی برای تسلط اندروید در سراسر جهان بوده و حتی اگر به دنبال گوشی های مجهزتری باشید که کارآیی بهتری نسبت به آیفون از خود نشان دهند باز هم گزینه های از اندروید در دسترس شماست، اما اگر به دنبال یک گوشی ارزان قیمت هستید اندروید تنها گزینه در دسترس است.

شخصی سازی

یکی از نقاط قوت اندروید سطح بالای شخصی سازی است که به کاربران خود ارائه می دهد. در حالی که اپل مایل به کنترل اپلیکیشن های پیشفرض برای ارائه تجربه نرم افزاری و سخت افزاری همگنی به مشتریان خود است اندروید شما را مجهز به قابلیت شخصی سازی بر اساس خواسته های خود نموده است. این گزینه صفحات پس زمینه زنده، کیبوردهای جایگزین و حتی نصب رام های کاستوم را در بر می گیرد.

ارائه امکان استفاده از کیبوردهای third-party و یا ویجت های مقدماتی از سوی آی او اس موجب رضایت کاربران آنها می شود و این شرایط نشانی از تمایل مردم به انعطاف بیشتر است.

برخی از سازندگان مانند Moto Maker، ال جی و Xiaomi امکان شخصی سازی برخی از سخت افزارها را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده اند. این مثال ها تنها بخشی از امکاناتی است که اپل هیچگاه در اختیار کاربران خود قرار نخواهد داد.

blog_16696_5

ویجت ها

ویجت های متنوع اندروید در مقایسه با آیکون هایی که در آی او اس شاهد آن هستیم، جذاب تر و کاربردی ترند و حتی مایکروسافت نیز با اتکا به مزیت این ویجت ها در حال توسعه سیستم Live Tiles برای ویندوز فون می باشد. ویجت ها یکی از مزایای چشم گیر اندروید نسبت به آی او اس اند و از طریق این ابزارهای کوچک تنها با نگاه انداختن به صفحه خانه می توانید اطلاعات موردنظر خود را دریافت کنید، بدون اینکه نیازی به باز کردن اپلیکیشن باشد.

blog_16696_6

اپل در سپتامبر گذشته اقدام به معرفی ویجت های خود نمود، اما ویجت های محدودی که تنها در فضای نوتیفیکیشن ها به نمایش در می آیند، لذا اندروید هنوز هم برنده میدان است.

مولتی تسکینگ

آی او اس مجهز به قابلیت مولتی تسکینگ می باشد و به راحتی می توانید بین اپلیکیشن های مختلف جابجا شوید، اما قدرت این ویژگی آی او اس به اندازه برخی گوشی های اندرویدی نیست.

برای مثال سامسونگ را در نظر بگیرید، این کمپانی مدت زمان زیادی است که قابلیت چند پنجره ای را به کاربران خود معرفی کرده و توسط این قابلیت شما می توانید چندین اپلیکیشن را به صورت همزمان مشاهده کنید. برخی دیگر از سازندگان گوشی نیز اقدام به انجام کار مشابهی نمودند.

blog_16696_7

از طرفی اپل نیز امکانات مشابهی را در محصولات خود جای داده و تغییری که در 2015 به وقوع پیوست یکی از این نمونه هاست. بسیاری از امکانات مولتی تسکینگ اپل تنها محدود به تبلت های این کمپانی می شوند و زمانی که این امکانات ارتقا یابند احتمال دارد که نسخه استوک اندروید نیز امکانات و ناوبری چند پنجره ای را در اختیار قرار دهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا سایر دلایل برتری اندروید نسبت به آی او اس را برای شما شرح دهیم.

منبع:

http://www.androidauthority.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 347 تاريخ : پنجشنبه 22 بهمن 1394 ساعت: 15:40

نگاه کردن به یک تصویر زیبا و موردعلاقه در هر زمان و هر مکان، میتواند روحیه بخش بوده و در دراز مدت اثر خوبی بر خلق و خوی افراد داشته باشد. همین موضوع باعث شده تا هر کس بنا بر سلیقه خود از تصاویر پس زمینه برای دستگاه هایی مانند رایانه، تبلت، تلفن همراه و غیره استفاده کند. در اینجا نیز تمایل به تنوع دیده میشود و بهتر است که هر از گاهی تصویر جدیدی را به عنوان پس زمینه استفاده نمود اما سوال اینجاست که عکس های زیبا و مورد علاقه خود را از کجا بیابیم؟

در ادامه برنامه ای به عنوان منبع دریافت تصاویر پس زمینه متنوع به شما معرفی میکنیم که “HD Wallpapers and Backgrounds” نام دارد. برای آشنایی بیشتر با این اپلیکیشن اندرویدی، همراه ما باشید.

HD Wallpapers and Backgrounds

با داشتن یک اتصال اینترنت نه چندان پر سرعت، میتوانید صدها عکس موجود در اپلیکیشن فوق را به صورت یکجا و در دسته بندی های مختلف مشاهده نموده و موارد دلخواه را دانلود کنید. البته پس از هربار اجرای “HD Wallpapers and Backgrounds” و دریافت تصاویر، محتوا در حافظه موقت(کش) ذخیره میگردد و میتوانید به صورت آفلاین نیز عکس ها را ببینید و برای اینکه حافظه دستگاه پر نشود، گزینه Clear Cache در قسمت تنظیمات قرار گرفته است.

علاوه بر دسته بندی های موضوعی، امکان مشاهده تصاویر در گروه های دیگر مانند جدیدترین ها و محبوب ترین های امروز، هفته، ماه و همه زمان ها در صفحه اصلی این برنامه اندرویدی وجود دارد. همچنین ابزار نمایش تصادفی محتوا و جستجو نیز در سربرگ به چشم میخورد که میتوانید از آنها برای یافتن عکس های مورد علاقه خود بهره ببرید. در “HD Wallpapers and Background” قابلیت افزودن تصویر دلخواه به علاقه مندی ها نیز پیش بینی شده که در دسترسی سریعتر به محتوای مورد نیاز کمک میکند.

HD Wallpapers and Backgrounds

حال وقت آن رسیده که یکی از صدها تصویر موجود در برنامه فوق را برای پس زمینه دستگاه تنظیم کنید. بدین منظور کافی است که بر روی عکس اشاره نمایید تا وارد صفحه دانلود شوید. در این صفحه علاوه بر مشاهده سایز بزرگتر تصویر میتوانید اطلاعات دیگری از قبیل تعداد دانلود، دسته بندی، حجم فایل و وضوح (Resolution) آن بدست آورید. در همین صفحه امکان اشتراک گذاری لینک دانلود تصویر، افزودن به علاقه مندی ها و تنظیم به عنوان پس زمینه وجود دارد. لازم به ذکر است که با لمس عبارت Set as Wallpaper و انتخاب “HD Wallpaper and Background” از گزینه های موجود، قابلیت برش عکس در حالت های مختلف نیز در اختیار شما قرار میگیرد.

HD Wallpapers and Backgrounds

اجازه دهید در پایان نگاهی به گزینه های قسمت تنظیمات در این اپلیکیشن اندرویدی بیندازیم که مهمترین آنها شامل دریافت اعلان موقع رسیدن پس زمینه های جدید، فعال کردن پس زمینه های زنده که در بازه های زمانی مشخص بطور خودکار تغییر میکنند و راهنمای فعالسازی ابزارک (ویجت) برای نمایش تصادفی عکس ها میگردد. بد نیست بدانید که “HD Wallpaper and background” میلیونها بار در سراسر دنیا دانلود شده که نشان دهنده کیفیت این برنامه و محتوای آن است.

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 179 تاريخ : پنجشنبه 22 بهمن 1394 ساعت: 2:51

تا زمانی که چیزی را از دست ندهید قدر آنرا نمی دانید، سلامتی نیز یکی از این مواردی است که باید همواره به آن توجه کنیم. در این مقاله قصد داریم شما را با ترفندهایی آشنا سازیم که به شما در حفظ سلامتی خود به عنوان برنامه نویس یاری می رسانند.

برنامه نویسی شغلی خطرناک نیست اما با این حال تعداد بیشماری از برنامه نویسان از برخی مشکلات مرتبط با سلامتی جسمانی خود رنج می برند. نشستن پشت میز کار موجب مرگ شما نمی شود، اما مطالعات نشان داده اند که این نوع عادت آنقدر ها هم که به نظر می رسد بی خطر نیست. در ادامه نکات بسیار ساده و تاثیرگذاری را به شما معرفی می کنیم که بکارگیری آنها به تلاش بسیار کمی از جانب شما نیازمند است.

1. تمرینات ورزشی

این ترفند واضح ترین و آشناترین روشی است که در این لیست جای گرفته. انجام تمرینات ورزشی به صورت منظم چیزی است که از سوی بسیاری از برنامه نویسان به باد فراموشی سپرده می شود و گاه آن را نادیده می گیرند در حالی که انجام برخی از تمرینات بسیار ساده مزایای بیشماری را در پی خواهد داشت.

اگر پیاده و یا با دوچرخه به محل کار خود بروید یک گام به جلو برداشته اید، تمرینات ورزشی منظم مزایای بیشماری دارند که در بلند مدت مشاهده خواهید کرد. این امر موجب تناسب اندام شما شده، سلامتی جسمانی را ارتقا بخشیده و ثبات ذهنی شما را موجب می شود. مورد آخر در شرایطی که شغل استرس آوری دارید که توانایی ذهنی زیادی را می طلبد، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

blog_16683_1

RSI یکی از مشکلات رایج در بین برنامه نویسان است که تمرینات ورزشی از آن پیشگیری کرده و علایم آن را کاهش می دهند. تکنیک های متعددی برای جلوگیری از RSI وجود دارند که تمرینات ورزشی ساده ترین و ارزان ترین آنهاست.

2. خوابیدن

این مورد برای نوجوانان و جوانان از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که در این سنین برنامه نویسان فراموش می کنند که آنها نیز انسان اند و به استراحت نیاز دارند. بیدار ماندن در طول شب برای دراز مدت و به صورت مداوم موجب مرگ شما نمی گردد اما ریسک بزرگی برای سلامتی شماست. با بالا رفتن سن قدرت بدنی افراد برای تجدید قوا پس از بی خوابی های مکرر کاهش پیدا می کند. گاهی اوقات شرایط ایجاب می کند که تا دیروقت بیدار بمانید، اما این کار را به یک عادت همیشگی تبدیل نکنید و مراقب سلامتی خود باشید.

blog_16683_2

بدن برای احیای خود پس از یک روز طولانی به خواب نیازمند است و از ساعت هایی که خواب هستید استفاده می کند و مغز شما را احیا کرده و هر گونه صدمه ای که در طول روز به آن وارد شده را رفع می نماید. مطالعات نشان داده اند که خواب کافی به طور چشمگیری در افزایش میزان تمرکز شما در طول روز تاثیرگذار است و سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و در قدرت حافظه نیز تاثیرگذار است.

3. روش نشستن

روش نشستن و کار با سیستم یکی از مسائل رایجی است که اکثر برنامه نویسان با آن دست و پنجه نرم می کنند. حتی اگر دفتر کار شما مجهز به میز و صندلی های راحت باشد باز هم باید در نحوه نشستن خود احتیاط کنید. شاید در سنین کم این موضوع برای شما بی اهمیت به نظر بیاید اما باید بدانید که تعداد افراد جوانی که از ناراحتی های جسمانی متعددی که در نتیجه نشستن و تعامل نادرست با کامپیوتر حاصل شده، رنج می برند هر روزه در حال افزایش است و این موضوع هشداردهنده می باشد.

مطالعات نشان داده که نشستن پشت میز کار برای مدت زمان طولانی به دلایل گوناگون تهدیدی برای سلامتی شما است. برخی از برنامه نویسان این مشکل را با میزهای ایستاده حل کرده اند.

اگر شما نیز مایل به استفاده از این نوع میزها هستید این موضوع را مد نظر قرار دهید که بدن شما برای عادت کردن به شرایط جدید به زمان نیاز دارد و اغلب پیشنهاد می شود که به مرور زمان مدت استفاده از این نوع میزها را افزایش دهید، از طرفی با ایستادن کالری بیشتری نیز سوزانده می شود.
برخی افراد به این میزان بسنده نکرده و از میزهای متحرک و تردمیل استفاده می کنند. مزیت اصلی میزهای ایستاده سوزاندن کالری بیشتری در طول روز است. توجه داشته باشید که سرعت حرکت تردمیل بسیار کند است که برای امنیت و پیشگیری از صدمات محتمل اهمیت دارد.

4. کافئین

کافئین مورد استفاده بسیاری از برنامه نویسان قرار می گیرد و این نوشیدنی حکم انرژی زا را دارد، برخی افراد از قهوه یا چای و برخی دیگر از نوشیدنی های انرژی زا برای تجدید قوای خود بهره می گیرند. نوشیدن کافئین مزایایی چند نیز برای سلامتی به دنبال دارد اما تنها در صورت استفاده به میزان مناسب، چرا که در صورت زیاده روی به مشکلات متابولیسم و بیوریتم دچار می شوید.

blog_16683_3

برخی بر این باورند که کافئین همچون سوختی برای بدن عمل می کند، حال آنکه این تصور نادرست است، برخی از نوشیدنی های انرژی زا حاوی مقدار قابل توجهی کالری هستند اما کافئین کالری ندارد. کافئین تنها یک مولکول است که به طور مستقیم با سیستم عصبی داخلی شما تعامل برقرار می کند. محققان به نتایج جالبی درباره کافئین و تاثیرگذاری آن بر روی کارآیی افراد دریافته اند، برای مثال افرادی که به طور مرتب کافئین را مورد استفاده قرار می دهند همواره به این ماده برای عملکرد مناسب خود احتیاج پیدا می کنند، این موضوعی است که بسیاری از افراد از آن اطلاع دارند اما اغلب آن را نادیده می گیرند. چنانچه برای چند هفته یا چند ماه کافئین را مورد استفاده قرار دهید به آن عادت پیدا می کنید و برای اینکه عملکرد مشابه با فردی که به کافئین وابسته نیست داشته باشید به مقداری از آن نیاز پیدا خواهید کرد. حذف کافئین از رژیم غذایی روزانه برای بسیاری از افراد دشوار است، مخصوصا اگر در حال کار در محیطی باشند که استرس زا باشد.

کافئین حالت اعتیادآوری دارد اما چرا باید کافئین را کمتر استفاده کنیم؟ بازرترین دلیل آن بهبود فرآیند خواب است و با حذف آن از رژیم غذایی دیگر به کافئین برای عملکرد صحیح نیاز نخواهید داشت. اگر به انرژی اضافه نیاز دارید با دویدن این انرژی را بدست آورید.

5. تعادل

یافتن تعادل در زندگی امر دشواری است و چنانچه شغل شما مسئولیت های سنگینی را می طلبد، رها کردن آن برای چندین ساعت کار بسیار سختی خواهد بود، اما باید تعادلی بین شغل و زندگی روزمره خود بوجود آورید.

تمامی افراد به ساعاتی برای استراحت نیاز دارند و ایجاد تمایز واضحی بین کار و زندگی به شما در جهت تجدید قوای خود یاری می رساند. گوشی خود را کنار بگذارید و مدت زمانی را با خانواده و دوستان خود سپری کنید، این کار شما را سرزنده و شاداب کرده و برای روز بعد آماده می سازد.

6. رژیم غذایی

رژیم غذایی خوب یک سبک زندگی سالم است و همواره باید در مورد مواد غذایی و زمان خوردن آنها محتاطانه عمل کنید، نتیجه کار تمایز بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

blog_16683_4

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره شد قهوه تلخ دربرگیرنده کالری نیست، بنابراین نوشیدن مقدار زیادی قهوه در طول روز هیچگونه مزیتی را برای شما به دنبال نخواهد داشت. آنچه در طول صبح و روز می خورید مهم است و باید پس از صرف ناهار یک استراحت کوتاه داشته باشید. خوردن حجم زیادی از غذا در شب هنگام و دیروقت به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود، زیرا اگر بدن شما هنوز در حال هضم غذا باشد و شما به تخت خواب بروید زمان کافی برای استراحت را نخواهد داشت.

7. قطع ارتباط

قدرت و امکانات اسمارت فونها و اسمارت واچ های امروزی حیرت انگیز است، این وسایل به شما امکان می دهند تا به طور تمام وقت با خانواده و دوستان خود در ارتباط باشید.

blog_16683_5

با وجود این، گاه لازم است تا ارتباط خود را قطع کنید، کامپیوتر را رها کرده، گوشی را خاموش نموده و ارتباط خود با اینترنت را قطع کنید. بدون برداشتن اسمارت فون به پارک بروید و پیاده روی کنید، این کار بسیار لذت بخش است.

سعی کنید از محیط اطراف لذت ببرید زیرا بسیاری از ما به شدت به اسمارت فون های خود وابسته شده ایم، این کار را برای چند دقیقه انجام دهید و نتیجه آن را خواهید دید.

نتیجه گیری

از زمان بیدار شدن تا موقع خواب اطلاعات گوناگونی را از طرق مختلف دریافت می نماییم، اما لازم است گاهی هم کمی استراحت کنیم و از این شرایط دور شویم. تمرینات ورزشی و یک رژیم غذایی سالم بسیار مهم اند و با این راهکارها می توانید از تمامی توانایی های ذهنی خود استفاده کنید و در شغل خود موفق شوید.

آیا شما هم برنامه نویس هستید، از چه ترفندهایی برای داشتن یک سبک زندگی سالم بهره می گیرید؟ در بخش دیدگاه ها سایرین را از عقاید خود مطلع سازید.

منبع:

http://code.tutsplus.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 218 تاريخ : چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت: 14:50

فرمت JSON کاربرد گسترده ای در دنیای وب دارد و یکی از رایج ترین روش ها برای انتقال داده می باشد. بسیاری از APIهای مدرن و مخصوصا وب سرویس های RESTful از داده های JSON پشتیبانی می کنند.

در این مطلب آموزشی نحوه کار با فرمت JSON در زبان برنامه نویسی سوئیفت در سیستم عامل های آی او اس، tvOS ،watchOS و OS X آموزش داده می شود.

پیش نیازها

برای کار به Xcode 7 که دربرگیرنده نسخه 2 از زبان برنامه نویسی سوئیفت است نیاز دارید. سوئیفت 2 به معرفی افزونه های متعددی پرداخته که در این مطلب آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند، به عنوان نمونه می توان به مدیریت خطاها و عبارت guard اشاره کرد.

1. JSON چیست؟

JSON یکی از رایج ترین فرمت های داده ای است که در تبادل اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان نمونه می توان به ارتباطات بین کلاینت و سرور اشاره کرد. محبوبیت این فرمت در گروی کاربرد آن در تمامی پلتفرم ها مانند آی او اس، اندروید، ویندوز فون و مرورگرهای وب می باشد. قطعه کد زیر مثال خوبی از فرمت داده ای JSON است که در طول این آموزش نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که مشاهده می کنید درک این فرمت داده ای بسیار آسان است و با دو مجموعه انواع، دیکشنری و آرایه ساختاربندی شده است. دیکشنری ها دربرگیرنده یک یا تعداد بیشتری از جفت های کلید-مقدار هستند و درون آکولاد جای گرفته اند و آرایه ها فهرستی از آیتم های مرتب شده اند که درون براکت جای دارند. تقریبا تمامی زبان های برنامه نویسی این مجموعه انواع را تعریف می کند و همین امر پشتیبانی وسیع از این فرمت را موجب شده است.

در زیر فهرستی از انواع داده های پشتیبانی شده در یک آبجکت JSON را مشاهده می کنید:

– رشته

– عدد از نوع صحیح، شناور و double

– بولین

– آرایه

– دیکشنری

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این نوع فرمت سادگی خواندن و درک آن توسط افراد می باشد که به راحتی توسط ماشین ها نیز پردازش می گردد. پارسینگ و سریالایزینگ زمانی صورت می گیرد که ماشین با دریافت یک سری داده خام آنها را به آبجکتی که قابل استفاده توسط اپلیکیشن است تبدیل می نماید.

2. خواندن داده های JSON

گام 1: ساخت playground

Xcode را باز کرده و یک playground جدید بسازید و با اختصاص نامی به آن، آی او اس را به عنوان پلتفرم ست کنید.

گام 2: افزودن داده JSON

با مراجعه به نویگیتور سمت چپ، بخش JSON را باز کرده و بر روی Resources کلیک راست کنید، پس از آن از منوی نمایش داده شده New File را انتخاب نمایید.

blog_16626_1

فایل را data.json نام گذاری کنید و دادهای زیر را درون آن قرار دهید.

گام 3: دریافت داده ها

اکنون که درک پایه ای از فرمت داده ای JSON کسب کردید باید نحوه استفاده از آن در سوئیفت را بیاموزید. محتوای playground را حذف کنید و سه خط کد زیر را به آن اضافه کنید.

با استفاده از این کد رفرنسی به فایل JSON که به playground افزوده بودید دارید، بنابراین محتوای آن را به عنوان داده های خام دریافت نمایید. توجه داشته باشید URL ساخته شده از نوع لوکال یا محلی است و نسبت به موقعیت قرارگیری فایل در کامپیوتر ساخته شده است و می توانید URL سرویس وب و یا هر URL ای دیگری را مورد استفاده قرار دهید.

تنها بخش حیاتی آبجکت خام NSData است و می توان آن را از یک URL که در مثال زیر نیز نمایش داده شده، از پاسخ API و یا منابعی دیگری بدست آورد.

گام 4: Parsing داده ها

گام بعدی parse و serialize کردن این داده و تبدیل آنها به آبجکتی قابل استفاده است. خوشبختانه در آی او اس و OS X کلاس NSJOSNSerialization تمامی عملیات دشوار پارسینگ و سریالایزینگ را بر عهده می گیرد. قطعه کد زیر را به playground خود بیفزایید.

تمامی منطق کار در یک عبارت do-catch جای داده شده، چرا که serialization از داده های JSON منجر به بروز خطایی می شود. در ادامه به فراخوانی متد (JSONObjectWithData (_:options از کلاس NSJSONSerialization پرداخته و آبجکت NSData و گزینه های دیگر را ارسال می کنیم. گزینه های قابل ارسال با ساختار NSJSONReadingOptions تعریف شده اند:

AllowFragments : برای آبجکت های موجود در سطح اول و یا سطح بالا از داده های JSON که از نوع آرایه و یا دیکشنری نیستند اجازه خواندن را می دهد. در داده های JSON که در این مطلب آموزشی مورد استفاده قرار گرفته این بخش دربرگیرنده مقادیر dataTitle و SwiftVersion می باشد.

MutavleLeaves : این گزینه امکان خواندن رشته ها از داده های JSON و ساخت خودکار به عنوان نمونه هایی از NSMutableString را می دهد و به توسعه Objective-C ارتباط بیشتری دارد. در سوئیفت می توانید این گزینه را نادیده بگیرید، چرا که رشته ها یک نوع پیش ساخته دارند و هنگامی که داده ها با کلید واژه var تعریف شوند به طور خودکار تغییرپذیر می گردند.

MutableContainers : این گزینه به آرایه ها و دیکشنری ها امکان خواندن داده های JSON و قابلیت تغییرپذیری را می دهد. مشابه گزینه MutableLeaves، در سوئیفت استفاده از کلید واژه var در زمان تخصیص آرایه یا دیکشنری به یک متغیر آن را به طور خودکار تغییرپذیر می سازد.

در این بخش به بررسی اینکه آیا آبجکت سریالایز شده آن نوع [String: AnyObject] است می پردازیم و این کار با تابع ()readJSONObject صورت می پذیرد. بیایید نگاهی به متد (:_)readJSONObject بیندازیم.

گام 5: کار با داده ها

هنگامی که داده های JSON که جمع آوری شده بود پارس و سریالایز شدند قادر به تعامل با آن مشابه هر دیکشنری دیگر می گردید. تابع زیر را در قسمت بالای عبارت do-catch به playground اضافه کنید.

همانطور که مشاهده می کنید داده سریالایز شده نیز مانند یک دیکشنری یا آرایه قابل تعامل می باشد. تابع ()readJSONObject به عنوان مثالی از نحوه خارج کردن اطلاعات از یک آبجکت سریالایز شده JSON در اختیار شما قرار گرفته. توجه داشته باشید که عبارت switch در تابع به منظور جدا کردن رشته ها در خروجی playground قرار داده شده است.

زمانی که playground اجرای کد شما را به اتمام رسانید قادر به مشاهده نتیجه در نوار کناری مشابه زیر می باشید.

blog_16626_2

هم اکنون شما با fetch کردن و serialize کردن داده های JSON و استفاده از آن مانند یک دیکشنری معمولی در کد سوئیفت خود آشنایی دارید. همانطور که می بینید فرآیند بسیار ساده می باشد و این سادگی در نتیجه استفاده از NSJSONSerialization حاصل شده است که مراحل دشوار کار را بر عهده گرفته است.

3. نوشتن داده های JSON

علاوه بر خواندن داده های JSON که ممکن است از یک منبع آنلاین و یا فایل لوکال دریافت کرده باشید، نحوه ساخت داده های JSON نیز اهمیت دارد. ممکن است این داده ها به شکل لوکال ذخیره سازی شده و یا به یک وب سرویس ارسال شود، فرآیند کار مشابه فرآیند خواندن و بسیار ساده است، نگاهی به مثال زیر بیندازید. زمانی که داده های JSON خود را از یک آبجکت می سازید، باید اول از همه از متد (:_)isValidJSONObject استفاده کنید تا ببینید آیا آبجکت موردنظر قابلیت تبدیل به یک آبجکت JSON را دارد یا خیر.

پس از انجام این بررسی اولیه، متد (:_)dataWithJSONObject را صدا می زنید، این متد در صورت موفقیت یک آبجکت NSData را باز می گرداند. از آنجایی که اعتبار آبجکت سنجیده شده، خطای catch در اینجا مانند قبل اهمیت ندارد، اما ممکن است در نتیجه یک خطای داخلی API در زمان ساخت داده خام صدا زده شود.

گزینه PrettyPrinted استفاده شده در این مثال تنها گزینه قابل استفاده با این متد است که با افزودن فضای خالی به داده های JSON خوانایی را تسهیل می بخشد.

آبجکت NSData بازگردانده شده را می توانید به صورت موردنظر استفاده کنید، به عنوان نمونه می توانید آن را در یک فایل لوکال ذخیره کرده و یا آن را به یک وب سرویس ارسال کنید.

نتیجه گیری

در این مرحله باید به راحتی قادر به کار با داده های JSON باشید. کلاس مهم در این بین NSJSONSerialization است که از عبارات guard و do-catch نیز استفاده می کند. همانطور که مشاهده می کنید کار با داده های JSON  به سادگی صورت می پذیرد و با parse و serialize شدن داده های JSON قادر به تعامل با آن مشابه هر نوع آبجکتی دیگری می گردید.

منبع:

http://code.tutsplus.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 207 تاريخ : سه شنبه 20 بهمن 1394 ساعت: 18:41

به نظر می رسد که سیستم عامل اندروید میزبان تعداد بیشتری از اپلیکیشن های اپل خواهد شد. در یکی از رویدادهای اخیر مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک اظهار داشت که اپل موزیک تنها نقطه شروعی برای سنجش پذیرش اپلیکیشن های اپل در پلتفرم اندروید بوده است، با این اقدام میزان علاقه مندی کاربران اندروید به انتشار اپلیکیشن های بیشتری از پلتفرم رقیب مورد ارزیابی قرار گرفته است.

blog_16636_1

متاسفانه هنوز به طور رسمی اعلام نشده که کدام اپلیکیشن ها از این کمپانی به اندروید راه می یابند، اما سرویس های iCloud مانند تقویم، ایمیل و نوت به این گروه تعلق دارند. سرویس پیام رسان iMessage و Apple Pay از جمله گزینه هایی هستند که ورود آنها به اندروید مورد استقبال شدیدی قرار خواهد گرفت، اما از بابت مشکلات امنیتی و پیاده سازی آنها هنوز هم تردیدهایی وجود دارد و این امر ورود Apple Pay به اندروید را کمی در تنگنا قرار داده است.

شرایط برای اپل کمی دشوار و پیچیده است زیرا کمپانی های گوگل و مایکروسافت هر دو با ابتکارات و ایده های خود تلاش کرده اند تا نرم افزارهای خود را برای تمامی گوشی ها در دسترس گردانند و کاربران تمامی سیستم عامل ها قادر به استفاده از اپلیکیشن های آنها گردند. در این راه رویکرد اپل کمی متفاوت و منحصر به فرد بوده و اپل خود را محدودتر از بقیه پلتفرم ها نموده است. حال که نگرش آنها تغییر پیدا کرده باید به رقابت با نرم افزارهای بیشتر و باثبات تری بپردازند، از طرفی میزان تقاضا برای این نرم افزارها از سوی اکوسیستم اندروید هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

شما جزو کاربران اپل هستید یا اندروید؟ درباره اقدامات اپل جهت در دسترس قرار دادن تعدادی از اپلیکیشن ها برای اندروید چه فکر می کنید؟ آیا این اقدام مدبرانه است یا اپل دیر اقدام به چنین کاری کرده؟ در بخش دیدگاه ها ما را از نظرات خود مطلع سازید.

منبع:

http://www.androidauthority.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت: 21:20